ADT demonstreert oplossingen tijdens Euroshop 2011
Tijdens Euroshop 2011 zal ADT haar nieuwste en meest geavanceerde oplossingen voor de detailhandel presenteren. Deze oplossingen richten zich op het verbeteren van de winkelprestatie en het voorkomen van voorraadverlies en winkeldiefstal.
Nieuwe oplossingen die tijdens de Euroshop-beurs aan bod komen zijn onder meer het elektronische artikelbeveiliging (electronic article surveillance: EAS)-platform Sensormatic Essentials en Vizualize, een softwareoplossing voor het analyseren van klantengedrag. Bezoekers van de beurs krijgen een nieuwe reeks van nieuwe softwareoplossingen te zien die retailersde business intelligence bieden die ze nodig hebben om hun operationele efficiëntie te vergroten. Het aanbod omvat onder meer Vizualize, een softwareoplossing voor het analyseren van klantengedrag en RFID-informatieoplossingen op artikelniveau. Bezoekers kunnen demonstraties bijwonen van nieuwe toepassingen vande Vizualize-softwarereeks voor het beheer van de winkelprestaties. Deze oplossingen bieden op tal van manieren inzicht in het klantengedrag. Zo is het mogelijk om de interactie van klanten met de producten in kaart te brengen en kunnen wachtrijen aan de kassa’s dankzij een nieuwe functie beter beheerd worden. Op deze manier kunnen retailers de werkelijke prestaties van hun winkels meten, beter gefundeerde beslissingen nemen en daardoor meer klanten werven, overtuigen en behouden. De Vizualize-reeks omvat geavanceerde bewakingsoplossingen voor het tellen van het aantal winkelbezoekers, het analyseren van hun gedrag, het meten van de effectiviteit van winkelreclame en de aandacht die bepaalde producten krijgen. Deze oplossing helpt winkeliers via scorecards en inzichtelijke dashboards bij het behalen van hun doelstellingen.
ADT past RFID-technologie toe om retailers informatie op artikelniveau en real-time inzicht in hun winkelvoorraden te bieden. Op deze manier kunnen zij hun operationele efficiëntie en winstgevendheid verbeteren. RFID-technologie vormt een onderdeel van het portfolio van ADT Sensormatic dat in combinatie met haar EAS-tags kan worden gebruikt. De oplossingen die deel uitmaken van dit pakket helpen retailers een einde te maken aan een van hun grootste verliesposten: omzetverlies als gevolg van onnauwkeurig voorraadbeheer. Daarnaast worden de personeelskosten gereduceerd doordat het winkelpersoneel niet langer kostbare tijd kwijt is aan periodieke voorraadtellingen en meer tijd overhoudt om klanten van dienst te zijn. Het gebruik van RFID zonder EAS zal tijdens de beurs eveneens aan bod komen.
Euroshop 2011 wordt van 26 februari tot en met 2 maart 2011 gehouden in Düsseldorf. ADT is tijdens de beurs te vinden op stand A05 in hal 6.