Alarm Meldnet onthult foto’s van splinternieuwe meldkamer

Alarm Meldnet heeft haar hoofdvestiging in Roermond compleet gerenoveerd. Nu ook de kleinste details zorgvuldig zijn afgewerkt, is het eindelijk tijd om het resultaat met de buitenwereld te delen. De vernieuwde meldkamer weerspiegelt de voortdurende inzet van Alarm Meldnet om klanten en installateurs van een hoogwaardige dienstverlening te voorzien.

De meldkamer heeft een reeks indrukwekkende veranderingen ondergaan om de dienstverlening naar een nog hoger niveau te tillen. Eén van de belangrijkste veranderingen is de uitbreiding van het aantal werkplekken om meer centralisten in te kunnen zetten. “Onze ambitie is om klanten en installateurs de beste service in de markt te bieden”, zegt directeur Roel Maassen. “Om dit te realiseren focussen we ons sterk op onder andere menselijke aspecten zoals persoonlijke aandacht en behulpzaamheid. Wij werken daarom ook niet met keuzemenu’s; als je ons belt krijg je direct een medewerker aan de telefoon die de tijd neemt om je naar alle tevredenheid te helpen. Hiervoor is natuurlijk voldoende personeel nodig en zijn extra werkplekken dus van groot belang.”

Nieuwe Videowall
Ook is een nieuwe Videowall gecreëerd om belangrijke dashboards voor iedereen inzichtelijk te maken. “Technologische aspecten zoals dashboards spelen een belangrijke ondersteunende rol in het realiseren van onze ambitie”, vertelt Kevin Brouwers, ICT-manager bij Alarm Meldnet. “Zo houden we bijvoorbeeld in real-time bij hoe snel de telefoon wordt opgenomen en of er iemand in de wacht staat. Daarnaast hebben we zelf een dashboard ontwikkeld dat onder andere aangeeft hoeveel uitgestelde meldingen de centralisten kunnen verwachten. Bepaalde (technische) meldingen worden namelijk automatisch uitgesteld omdat deze niet direct actie behoeven. Een voorbeeld hiervan zijn 220V-uitvallen die 15 minuten afgewacht moeten worden op herstel. Stel dat zich ergens een grote stroomstoring voordoet, dan zouden we dit pas na 15 minuten in de gaten krijgen omdat we dan overspoeld worden met ‘220V-uitval’-meldingen. Maar dankzij dit dashboard kunnen we in één oogopslag zien hoeveel meldingen uitgesteld zijn en kunnen we indien nodig op tijd opschalen.”

Eethoek en extra kantoren
Binnen de vernieuwde meldkamer is ook speciale aandacht besteed aan het creëren van een comfortabele werkomgeving voor het personeel. Zo is er een eethoek gecreëerd waar medewerkers even kunnen ontspannen. Daarnaast zijn er twee kleine kantoren gebouwd met ieder één werkplek. Hier kan het personeel zich terugtrekken voor taken die meer concentratie vergen.

Begane grond en eerste verdieping
Het is niet alleen bij de meldkamer (die zich in de kelder bevindt) gebleven, ook de begane grond en eerste verdieping hebben een make-over gehad. Op de begane grond is de vergaderruimte opgeknapt én is één extra vergaderruimte gecreëerd. Op de eerste verdieping zijn kantoren en de Alarm Meldnet University, een multifunctionele opleidingsruimte, gecreëerd.
De foto’s bieden een glimp van de moderne omgeving waar het toegewijde team van Alarm Meldnet opereert. De renovatie en de aandacht voor zowel technologische als menselijke aspecten dragen bij aan een betrouwbare en persoonlijke dienstverlening.

Deel dit artikel via: