Beveiliging nieuws

Onze partners

Seris

Eizo

Lobeco

Advancis

ASIS

VideoGuard

Hanwha Vision Europe

VBN

Centurion

Kiwa

De Beveiligingsjurist

Akuvox

i-Pro

NetworxConnect

Masset Solutions

VVNL

VEB

GFT

ARAS

Traka ASSA ABLOY

Seagate

DZ Technologies

20face

Oribi ID Solutions

SmartCell

ADI

Top Security

Genetec

IDIS

G4S

Multiwacht

CardAccess

HID

SMC Alarmcentrale

Alphatronics

Nimo Drone Security

Explicate

Gold-IP

CDVI

Dahua

SOBA

2N

Koninklijke Oosterberg

Brivo

EAL

PG Security Systems

CSL

Unii

Crown Security Services

Nimo Dog Security

Service Centrale Nederland

Securitas

Optex

BHVcertificaat.online

Uniview

RoSecure

Avigilon Alta

Paraat

Ajax Systems

MPL

SmartSD

OSEC

Secusoft

ASSA ABLOY

Nenova

Dero Security Products

Bydemes

JMB Groep

Paxton

Bosch Security Systems

Regio Control Veldt

Boon Edam

Alarm Meldnet

Add Secure

Eagle Eye Networks

Trigion

NIBHV

VAIBS

Hikvision

Sequrix

HD Security

Connect Security

Milestone

Amsterdam heeft eerste elektrisch blusvoertuig

21 april 2021
Redactie
12:29

De brandweer Amsterdam-Amstelland rijdt als eerste in Nederland met een elektrisch aangedreven tankautospuit (e-TS). Deze gaat rijden vanuit de kazerne Osdorp. Het is volgens de brandweer een revolutionair voertuig dat is voorzien van de nieuwste technologieën.

Via een volledig digitale interface kunnen alle functies van het voertuig worden bestuurd, waarbij de voertuigdata op afstand is te monitoren. De nieuwe tankautospuit is gebouwd door de Oostenrijkse fabrikant Rosenbauer International. De brandweer Amsterdam-Amstelland had al elektrische personenauto’s in gebruik, maar nog geen blusvoertuig. De bedoeling is om in 2030 een geheel elektrisch wagenpark te hebben.

Proefmodel
Het nieuwe voertuig is vanaf de tekentafel ontwikkeld in samenwerking met de brandweer. Het is een pre-productie-model dat ook wordt getest door de korpsen van Berlijn en Dubai. Het hybride blusvoertuig met twee accupakketten is standaard emissieloos, maar als de stroom opraakt, kan een diesel aangedreven hulpmotor de accupakketten weer opladen.
De manschappencabine is groter en ruimer dan normaal en de stoelen staan dwars op de rijrichting om onderweg de communicatie te vergemakkelijken. Daaraan draagt ook de stillere elektrische aandrijving bij. Met de in hoogte verstelbare luchtvering kan het voertuig zakken of stijgen, afhankelijk van het type inzet. De laagste stand zal vooral voordelen opleveren bij het in- en uitstappen en het uitnemen van de bepakking. Ook ondersteunt het voertuig op deze wijze brandweerlieden die verschillen in lengte, leeftijd, kracht en geslacht.

Deel dit artikel via:

Vlog 2

Premium partners

Suricat

MPL

Seagate

Videoguard

Wordt een partner