App van ENAI en NVD voor smartphones
ENAI en NVD hebben een app ontwikkeld voor de relaties van NVD Beveiligingen. Met deze app kunnen zij via hun smartphone snel en eenvoudig, in een beveiligde omgeving statussen opvragen en mutaties doorvoeren, waardoor zij nog sneller kunnen reageren bij calamiteiten.
De app, genaamd Mijn NVD, is vanaf 21 maart beschikbaar in de App Store en Google Play Store. Mijn NVD is gratis aangeboden aan de relaties van NVD met een aansluiting op de alarmcentrale van NVD en is in eerste instantie beschikbaar voor Android en iPhone (IOS).
Op de foto Ronald van Duijn (links) en Patrick van der Leelie (rechts).
Er zijn inmiddels diverse apps beschikbaar voor inbraaksignaleringssystemen. Echter, deze apps zijn productgebonden en kunnen geen statusmelding geven over de ontvangen meldingen op de alarmcentrale. Het onderscheidende vermogen van Mijn NVD is dat deze geschikt is voor alle inbraaksignaleringssystemen die aangesloten zijn op de NVD Alarm- en Servicecentrale, ongeacht het merk of type. Ook maakt het niet uit of het alarmsignaleringssysteem communiceert via PSTN, ISDN, GSM of IP. Hierdoor hebben de gebruikers altijd maar één app nodig om een totaal inzicht te krijgen in hun alarmcentraleaansluiting(en), aldus Ronald van Duijn directeur van ENAI.
Volgens algemeen directeur Patrick van der Leelie van NVD is er inderdaad behoefte aan één beveiligingsapp. NVD Beveiligingen is vorig jaar gestart met het ontwikkelen van een NVD App. Ons uitgangspunt is daarbij hoe onze relaties plaats onafhankelijk op een efficiëntere en eenvoudige, gebruiksvriendelijke manier interactief hun verschillende alarm-signaleringssystemen op de alarmcentrale kunnen beheren. Allerbelangrijkste voorwaarde is dat je de privacy van de relaties altijd moet kunnen waarborgen. ENAI is de softwareleverancier van onze alarmcentrale en sparringpartner in innovatie. Toen bleek dat er bij beide ideeën waren om een beveiligingsapp te ontwikkelen, was de keuze snel gemaakt om gezamenlijk deze app te bouwen. Met het bieden van deze selfservice-dienst aan onze relaties neemt het aantal administratieve meldingen op onze alarmcentrale aanzienlijk af. Bijkomend voordeel hiervan is dat onze alarmcentrale nog beter bereikbaar is als er een calamiteit is.
Eindgebruikers die de alarmcentrale moeten bellen bij overwerk om de schakeltijden aan te passen is verleden tijd. Eenvoudig een nieuwe tijd selecteren in de app en de schakeltijd is aangepast. Ook het overzicht van de recente meldingen helpt de gebruiker snel inzicht te krijgen bij calamiteiten. In de loop van dit jaar zal de functionaliteit van Mijn NVD uitgebreid worden met andere diensten. Ook zullen ENAI en NVD Beveiligingen een app voor installateurs lanceren, waarbij de installateur via de app het alarmsignaleringssysteem, of een deel daarvan, in test kan zetten.