Beveiligingnieuws Logo

Onze partners

Synguard

Alarm Meldnet

SOBA

IDIS

SmartCell

Intrasec

Nenova

Securitas

ASSA ABLOY

CDVI

VAIBS

NIBHV

Genetec

VGN Group

Top Security

Sequrix

Van Dusseldorp Training

2N

Brivo

Kidde Commercial

Optex

Lobeco

Advancis

Akuvox

ASIS

G4S

Seris

Seagate

Add Secure

MOBOTIX

Hanwha Vision Europe

VIGI

Gold-IP

Eagle Eye Networks

HID

VVNL

Secusoft

Aritech

OpenEye

MPL

Uniview

Service Centrale Nederland

Ajax Systems

Paralax

VBN

WBN Security

ARAS

i-Pro

Connect Security

SmartSD

Unii

CSL

ADI

Masset

Distri Company

Trigion

Network Optix

Eizo

Centurion

Teletek

Multiwacht Security

LUGN

Traka ASSA ABLOY

VisionPlatform.ai

Milestone

Paxton

Paraat

Regio Control Veldt

Bydemes

HD Security

SMC Alarmcentrale

VEB

Alphatronics

Crown Security Services

Bosch Security Systems

Hikvision

OSEC

Beveiligers boos over gang van zaken op Schiphol

17 januari 2014
Redactie
18:21

Ongeveer tweehonderd beveiligers een 0-uren-contract van beveiligingsbedrijf G4S zijn ontevreden over hoe zij behandeld worden door hun werkgever. De werknemers moeten bedelen om diensten.

De voornaamste irritatie van de beveiligers is dat Schiphol groeit, maar dat de bewakers niet kunnen profiteren van die groei. De passagiers- en vrachtaantallen stijgen, maar meer werk krijgen de werknemers niet. Vandaag trokken de werknemers in een lange stoet naar het hoofdkantoor. Een petitie bevat een aantal eisen waaronder goede communicatie, inkomenszekerheid en het recht op een privéleven.

De werknemers met een vast contract hebben amper vrije dagen, terwijl de flexibele krachten staan te springen gaten op te vullen. Toch gebeurt dat niet, zegt het personeel. “We zijn al met te veel, en toch blijven ze mensen aannemen”, zegt Dineke Klanke, beveiliger bij G4S. “We hopen dat de petitie die we aanbieden verandering gaat brengen, zoals het nu gaat kan namelijk niet langer.”

Afroepkrachten zijn volgens G4S directeur Aviation Security Theo van den Hoek heel belangrijk. “Het is heel vervelend dat dit gebeurt. We moeten als bedrijf 24 uur per dag, zeven dagen per week leveren. Daar gaat een ongelooflijke planning aan vooraf. Aan ons de taak de petitie goed te bekijken en zo snel mogelijk met een oplossing te komen die voor beide partijen afdoende is.”

Schiphol start dit jaar de nieuwe aanbesteding, wat voor leveranciers extra spanning met zich meebrengt. Bovendien is Schiphol momenteel bezig de beveiliging volledig te centraliseren, waardoor vanaf volgend jaar aanzienlijk minder beveiligers nodig zullen zijn.

Deel dit artikel via:

Vlog

Premium partners

Distri Company

VIGI

Suricat

Seagate

Artitech Kidde Commercial

Boon Edam

SequriX

Wordt een partner