Boon Edam wint terrein op de Amerikaanse markt
Uit recent uitgebracht onderzoek in de markt van toegangsbeveiliging is gebleken dat tussen 2014 en 2016 Boon Edam Inc., de Amerikaanse dochteronderneming van Koninklijke Boon Edam International, zich heeft gepositioneerd als marktleider met een indrukwekkend marktaandeel in Amerika (Noord, Midden en Zuid-Amerika).
De categorie waar Boon Edam het beste in scoort is ‘Toegangscontroleproducten’. In deze categorie bevinden zich alle types beveiligingsdeuren en –poortjes. Het onderzoek toont aan dat de totale markt van toegangsbeveiliging in Amerika 14,8% is gegroeid gedurende de onderzoeksperiode. Daarnaast is in hetzelfde tijdsbestek de omzet van Boon Edam in andere productcategorieën sterk toegenomen, waarbij ‘Speed Gates’ doorloopsluizen een uitschieter zijn. De productgroep ‘Speed Gates’ is gestegen naar de eerste plaats ten opzichte van een derde plaats in de voorgaande tweejarige onderzoeksperiode.
Marktaandeel Highlights
IHS Markit, een wereldwijde aanbieder van marktinformatie, publiceert het Rapport Toegangscontroleproducten iedere twee jaar met daarin uitgewerkte (telefonische) interviews met fabrikanten van beveiligingsentrees overal ter wereld. Een opvallende uitkomst die betrekking heeft op Boon Edam in de Amerikaanse markt is dat het aandeel in de categorie Toegangsproducten is gegroeid naar 27,7% van de totale marktomzet en dat is 1,8% meer dan de voorgaande twee jaren. Dit marktaandeel is twee keer zo groot als dat van de nummer 2 op de lijst.
In de categorie Beveiligingsdeuren heeft het bedrijf het grootste marktaandeel van 52,9% en dat is 3,8% hoger in vergelijking met de periode daarvoor. Het aandeel in de categorie Beveiligingsdraaideuren steeg met 4,8% naar 55%, waarbij Boon Edam ook het grootste marktaandeel had. In de categorie Doorloopsluizen (beveiligingspoortjes met sensoren om tailgating te detecteren) is Boon Edam met 5% gegroeid van een derde positie in 2014 naar de 1ste plaats met 20,3% in 2015.
Belangrijkste succesfactoren
Boon Edam Inc. heeft deze positie als marktleider te danken aan een aantal factoren. De toegenomen bedreigingen op het gebied van veiligheid heeft bedrijven en overheden over de hele wereld bewuster gemaakt van de gevaren van ongeautoriseerde toegang. Zij zetten steeds vaker stappen om deze risico’s te beperken, waarvan het inzetten van beveiligde toegangsproducten een belangrijk onderdeel is. Doordat zij proactief werken aan het voorkomen van tailgating en piggybacking is vooral de verkoop van Tourlock beveiligingsdraaideuren en Circlelock beveiligingssluizen sterk gestegen. Omdat bij deze producten toezicht niet nodig is, wordt er in kort een tijdsbestek een indrukwekkende ROI gecreëerd.
Boon Edam Experience
Het ruime assortiment producten en de wereldwijde aanwezigheid van Boon Edam geeft het bedrijf de mogelijkheid om voor grote eindgebruikers een op maat gemaakt risicobeperkingsplan te ontwikkelen die landelijk of wereldwijd uitgerold kan worden.
“Van 2014 tot 2016 is de vraag van grote, internationale bedrijven naar beveiligde toegangsproducten sterk toegenomen. Dit wijs ik toe aan dat steeds meer bestuurders en leidinggevenden het ‘beter begrijpen’”, vertelt Mark Borto, CEO of Commercial Operations van Boon Edam Inc. “Drie jaar geleden wist men nog niet wat een beveiligingsdraaideur was en dat is nu helemaal veranderd.”
“Een paar jaar geleden hebben wij flink geïnvesteerd in de, zoals wij dat noemen, ‘Boon Edam Experience’. We hebben de grootte van onze sales en technische service organisatie verdubbeld, we zijn gestart met een uiteenlopend programma voor technische trainingen en hebben onze marketingactiviteiten significant uitgebreid. Recent is er ook nog een verkooponderneming bijgekomen. Dit alles heeft gezorgd voor meer terugkerende klanten en het heeft ons de mogelijkheid gegeven om eenvoudiger op te schalen naar global-sized klanten. Nu de totale markt wereldwijd groeit, zijn wij beter voorbereid dan ooit om mee te groeien en om ons marktaandeel hierin te blijven vergroten.”