Campagne voor mbo’ers in de beveiliging van start
De nieuwe campagne van de Nederlandse Veiligheidsbranche om het personeelstekort in de beveiligingssector te verminderen, gaat van start. De campagne is specifiek gericht op mbo’ers – nieuwe instromers in het mbo en personen die al een mbo-diploma hebben.
De eerste categorie en hun ouders wordt gewezen op de gewone mbo-opleidingen tot beveiliger, de tweede categorie wordt gewezen op de mogelijkheden om het werken in de beveiliging te combineren met een vervolgopleiding tot beveiliger, bijvoorbeeld in de vorm van een BBL- of BOL-opleiding.
Geschiktheidstest
Met het oog op de doelgroep is de campagne voor een belangrijk deel audiovisueel en op social media. Onderdeel van de campagne is een test die iemand kan doen om te zien of zij / hij geschikt is om beveiliger te worden. De nieuwe campagne volgt op succesvolle campagnes om (tijdens de coronamaatregelen) uitgetreden beveiligers terug te halen en zij-instromers naar de branche te halen.
Deze campagne is ook bedoeld om beveiliging en het mooie vak van beveiliger onder de aandacht te brengen van een breed publiek.
Voorzitter Ard van der Steur van de Nederlandse Veiligheidsbranche hoopt op een nieuw wervingssucces. “We hebben veel te bieden aan jongeren. Banen met veel afwisseling en veel contacten. Ik verwacht er dus veel van.”
Aan de nieuwe campagne werd met enthousiasme meegewerkt door een aantal leden van de Nederlandse Veiligheidsbranche, waaronder G4S.