Beveiligingnieuws Logo

Onze partners

Network Optix

CDVI

Securitas

Eagle Eye Networks

OpenEye

Aritech

Traka ASSA ABLOY

NIBHV

Add Secure

Brivo

Trigion

Paralax

Synguard

MPL

SmartCell

Optex

Sequrix

ASSA ABLOY

Distri Company

Akuvox

Intrasec

Milestone

Regio Control Veldt

Hikvision

Nenova

Uniview

VVNL

SOBA

ADI

Top Security

Multiwacht Security

Crown Security Services

G4S

Seagate

WBN Security

Ajax Systems

Lobeco

Secusoft

VEB

Teletek

Masset

Genetec

Alarm Meldnet

Advancis

HID

LUGN

HD Security

Paxton

Seris

VGN Group

VisionPlatform.ai

Gold-IP

IDIS

Kidde Commercial

Bydemes

MOBOTIX

ASIS

Paraat

i-Pro

2N

SMC Alarmcentrale

VIGI

Centurion

VBN

Bosch Security Systems

Service Centrale Nederland

Hanwha Vision Europe

Van Dusseldorp Training

Alphatronics

ARAS

SmartSD

OSEC

Eizo

VAIBS

Unii

CSL

Connect Security

Campagne voor mbo’ers in de beveiliging van start

4 april 2024
Redactie
11:27

De nieuwe campagne van de Nederlandse Veiligheidsbranche om het personeelstekort in de beveiligingssector te verminderen, gaat van start. De campagne is specifiek gericht op mbo’ers – nieuwe instromers in het mbo en personen die al een mbo-diploma hebben.

De eerste categorie en hun ouders wordt gewezen op de gewone mbo-opleidingen tot beveiliger, de tweede categorie wordt gewezen op de mogelijkheden om het werken in de beveiliging te combineren met een vervolgopleiding tot beveiliger, bijvoorbeeld in de vorm van een BBL- of BOL-opleiding.

Geschiktheidstest
Met het oog op de doelgroep is de campagne voor een belangrijk deel audiovisueel en op social media. Onderdeel van de campagne is een test die iemand kan doen om te zien of zij / hij geschikt is om beveiliger te worden. De nieuwe campagne volgt op succesvolle campagnes om (tijdens de coronamaatregelen) uitgetreden beveiligers terug te halen en zij-instromers naar de branche te halen.
Deze campagne is ook bedoeld om beveiliging en het mooie vak van beveiliger onder de aandacht te brengen van een breed publiek.
Voorzitter Ard van der Steur van de Nederlandse Veiligheidsbranche hoopt op een nieuw wervingssucces. “We hebben veel te bieden aan jongeren. Banen met veel afwisseling en veel contacten. Ik verwacht er dus veel van.”

Aan de nieuwe campagne werd met enthousiasme meegewerkt door een aantal leden van de Nederlandse Veiligheidsbranche, waaronder G4S.

Deel dit artikel via:

Vlog

Premium partners

Artitech Kidde Commercial

VIGI

Suricat

Boon Edam

Seagate

SequriX

Distri Company

Wordt een partner