G4S blijft partnership met MobileCare uitbreiden

Al drie jaar werkt G4S Nederland samen met MobileCare aan de dienstverlening VirtueleThuiszorg. Daarmee richt het beveiligingsbedrijf zich op hulp aan veelal kwetsbare ouderen die met behulp van drukknoppen en sensoren assistentie op afstand kunnen inroepen. Onlangs is de duizendste zorgaansluiting gerealiseerd.
Toen G4S begon met het aanbieden van de VirtueleThuiszorg werden de zeventig bestaande klanten van een zorgorganisatie niet naar verwachting door de toenmalige meldkamer bediend, wat leidde tot gevaarlijke situaties. Samen met de zorgexperts van VTZN is het team van het Secure Operations Center om de tafel gaan zitten om te bespreken hoe de dienstverlening op een zo goed mogelijke manier kon worden ingericht.
Sensortechnologie
Zorgorganisaties die de dienst VirtueleThuiszorg afnemen bepalen wat hun thuiswonende cliënten nodig hebben en benoemen welke inzet wenselijk en noodzakelijk is. MobileCare zorgt vervolgens voor de daadwerkelijke adoptie en implementatie van de aangevraagde digitale hulpmiddelen. Denk hierbij aan sensortechnologie tot automatische alarmering bij val incidenten.
Technologie voorzien van een val-alarm of SOS-knop wordt gekoppeld aan het Secure Operations Center (SOC) van G4S.
Bij een noodgeval krijgen de centralisten op het G4S SOC een melding binnen. De centralist verifieert de melding en in geval van een levensbedreigende situatie worden direct de lokale hulpdiensten ingeschakeld. En bij een hulpvraag worden de contactpersonen gewaarschuwd. Inmiddels maken dus duizend cliënten gebruik van deze dienstverlening.