Beveiligingnieuws Logo

Onze partners

Kiwa

VEB

Multiwacht

Gold-IP

VideoGuard

Nenova

Lobeco

DZ Technologies

Eagle Eye Networks

Ajax Systems

NIBHV

IDIS

Hanwha Vision Europe

SOBA

Bydemes

Paxton

CDVI

i-Pro

Explicate

NetworxConnect

Sequrix

Secusoft

ADI

Traka ASSA ABLOY

HID

VVNL

OSEC

Optex

SMC Alarmcentrale

VAIBS

Centurion

Seris

CSL

Network Optix

Connect Security

Oribi ID Solutions

20face

Securitas

Service Centrale Nederland

PG Security Systems

Milestone

Masset Solutions

Regio Control Veldt

Akuvox

Uniview

ASSA ABLOY

Trigion

Alarm Meldnet

Eizo

EAL

SmartSD

Genetec

2N

HD Security

BHVcertificaat.online

Brivo

Bosch Security Systems

Top Security

Seagate

VBN

Aritech

ASIS

Unii

ARAS

Add Secure

G4S

Crown Security Services

Paraat

Dero Security Products

Alphatronics

SmartCell

CardAccess

Avigilon Alta

Advancis

Hikvision

G4S helpt klanten tegen cybercrime

25 mei 2018
Redactie
10:32

G4S introduceert de CyberDesk. Deze slaat de brug tussen continue digitale detectie en een daadkrachtig cyber response team. Een hardware scanner bij de ingang van het netwerk van de klant houdt realtime de digitale verkeersstromen in de gaten en analyseert deze op de aanwezigheid van verdacht gedrag, malware, of potentiële datalekken.

Maatregelen tegen cybercriminaliteit kunnen niet langer uitblijven, stelt G4S. Digitaal kwaadwillenden leggen namelijk steeds vaker kwetsbaarheid bloot. Computers worden gegijzeld, data gestolen, processen gesaboteerd en servers misbruikt voor het plegen van misdrijven. Bovendien dwingt de overheid computergebruikers via wet- en regelgeving om tot actie over te gaan. De vraag is alleen wie organisaties gaat beschermen tegen cyberaanvallen en datalekken. Wie houdt in de gaten of kwaadwillende bezoekers het netwerk binnendringen en wie onderneemt actie zodra verdachte zaken gesignaleerd worden?

Gevolgschade beperken
Snel en juist handelen bij digitale dreiging kan volgens G4S de gevolgschade aanzienlijk beperken. De continuïteit van de digitale werkomgeving wordt geborgd en de gebruiker kan voldoen aan de compliancy eisen waar datalekken binnen 72 uur bij de Autoriteit Persoonsgegevens gemeld moeten worden. Maar dan is het wel een vereiste dat de verantwoordelijke van verdachte situatie op de hoogte is. Weet die wat er zich onzichtbaar afspeelt in zijn digitale omgeving, wanneer hij actie moet ondernemen, wie de actie moet uitvoeren en wat dan de beste actie is? Het bewaken van de veiligheid van de gegevens van klanten, medewerkers en financiële data is niet langer vrijblijvend maar dient aantoonbaar geborgd te worden.

Response-protocollen
Wat G4S hieraan doet is het invoeren van detectietechnologie en response-protocollen, afgestemd op de organisatie van de klant, zodat iedereen weet wat er speelt en hoe gereageerd moet worden bij een melding. De G4S CyberDesk bewaakt in nauwe samenwerking met de RedSocks Malware Threat Defender technologie continu de digitale verkeersstromen en reageert en ondersteunt zodat de verantwoordelijke ook voor de digitale omgeving over een werkend alarmeringssysteem en een slagvaardige CyberDesk meldkamer beschikt.
De juiste maatregelen nemen tegen Cyber Security maakt onderdeel uit van een integraal veiligheidsbeleid. G4S adviseert klanten zich te laten adviseren door middel van het Corporate Security Management (CMS) model wat het bedrijf hiervoor heeft ontwikkeld. Na invoering van de benodigde maatregelen is het mogelijk een cyberverzekering af te sluiten bij Hiscox.

Deel dit artikel via:

Schijn-zzp'ers

Premium partners

Videoguard

Seagate

Aritech

SequriX

Suricat

Wordt een partner