Beveiligingnieuws Logo

Onze partners

Hanwha Vision Europe

Multiwacht Security

ARAS

OSEC

Masset

Advancis

ASSA ABLOY

Synguard

Intrasec

Securitas

Aritech

HID

Milestone

Genetec

Bydemes

Service Centrale Nederland

Centurion

2N

VAIBS

VIGI

VBN

WBN Security

Top Security

Paraat

Unii

OpenEye

i-Pro

Lobeco

SmartCell

Connect Security

Optex

Seris

Alarm Meldnet

Bosch Security Systems

Ajax Systems

Uniview

NIBHV

VisionPlatform.ai

LUGN

Eagle Eye Networks

Van Dusseldorp Training

VVNL

CSL

Kidde Commercial

Hikvision

G4S

Seagate

Traka ASSA ABLOY

ADI

Eizo

Paxton

IDIS

VGN Group

Crown Security Services

Sequrix

SMC Alarmcentrale

Trigion

ASIS

Brivo

SOBA

MOBOTIX

Network Optix

Akuvox

Gold-IP

Add Secure

Distri Company

HD Security

Nenova

Secusoft

Regio Control Veldt

CDVI

SmartSD

Teletek

Alphatronics

VEB

Paralax

MPL

Handige nieuwe functies in Genetec’s Mission Control

2 juni 2022
Redactie
09:40

Mission Control 3.0.5 is de nieuwste versie van Genetec’s systeem voor ondersteuning van meldkamercentralisten en bevat een aantal geweldige nieuwe functies en verbeteringen. Zo zijn incidenten nu efficiënter naar centralisten te verzenden en kan geprofiteerd worden van nieuwe documentbeheermogelijkheden.

Effectieve responstijd is van cruciaal belang voor het beheren van incidenten. Centralisten lopen af ​​en toe tegen problemen aan waardoor ze incidenten niet kunnen managen of soms moeten ze even van hun werkplek weg. Versie 3.0.5 bevat een gebruikersstatusknop die centralisten kunnen instellen op ‘niet beschikbaar’, zodat incidenten alleen worden verzonden naar degenen die er onmiddellijk op kunnen reageren.

Eenvoudig van incidenttype wisselen
Incidenten kunnen evolueren terwijl ze onderzocht worden. Een melding over een offline camera kan een actieve inbraak blijken te zijn. De centralist moet zich snel aanpassen als situaties zich ontwikkelen. Versie 3.0.5 helpt de zaken te versnellen doordat de centralist direct van type incident kan wisselen. Dit vergemakkelijkt ook onderzoeken later, omdat alles in één rapport wordt vastgelegd, inclusief het werk dat is gedaan vóór de wijziging van het type incident.

Documenten bijvoegen tijdens incidenten
Het toevoegen van referentiedocumenten is een belangrijk onderdeel van het opzetten van incidentresponsprocedures. De centralist kan bijvoorbeeld een lijst met contactpersonen voor noodgevallen opnemen bij het maken van instructies voor inbraakreacties.
In bepaalde situaties zijn documenten alleen beschikbaar tijdens het daadwerkelijke incident. Zo wordt een foto van een vermiste persoon pas verstrekt bij melding. Met Genetec Mission Control™ 3.0.5 kunnen op elk moment tijdens het incident documenten worden toegevoegd, zodat nieuwe informatie met de rest van het team kan worden gedeeld.
Deze functie is ook te gebruiken om externe formulieren bij te voegen die tijdens incidenten moeten worden ingevuld. Dit vermindert informatiesilo’s en voegt extra artefacten toe aan incidentrapporten.

Deel dit artikel via:

Vlog

Premium partners

Boon Edam

Seagate

SequriX

Suricat

Artitech Kidde Commercial

VIGI

Distri Company

Wordt een partner