Beveiligingnieuws Logo

Onze partners

Oribi ID Solutions

Milestone

Paralax

OSEC

BHVcertificaat.online

Seris

EAL

Optex

Bosch Security Systems

IDIS

ASSA ABLOY

Synguard

SMC Alarmcentrale

Nenova

VBN

VEB

Alarm Meldnet

SmartCell

Hikvision

Add Secure

Secusoft

Hanwha Vision Europe

Service Centrale Nederland

Seagate

Unii

Top Security

CSL

SOBA

HID

ADI

Sequrix

i-Pro

Brivo

Securitas

Alphatronics

SmartSD

Traka ASSA ABLOY

Aritech

Uniview

Lobeco

Akuvox

VGN Group

VideoGuard

HD Security

NIBHV

Masset

G4S

Bydemes

Genetec

Multiwacht

MPL

Connect Security

Eizo

LUGN

Dero Security Products

Gold-IP

Intrasec

Paxton

VVNL

Eagle Eye Networks

2N

ASIS

CDVI

Trigion

VAIBS

VisionPlatform.ai

Teletek

Regio Control Veldt

Distri Company

MOBOTIX

ARAS

Crown Security Services

Advancis

Ajax Systems

Kidde Commercial

Centurion

Network Optix

Paraat

Handreikingen beveiliging buitenterreinen aangepast

11 januari 2023
Redactie
13:15

De handreikingen ‘Beveiligingsmaatregelen Buitenterreinen’ zijn opnieuw door het netwerk mobiliteit & transport van het Platform Risicodeskundigheid beoordeeld waarbij mede gekeken is naar de ervaringen in praktijk. Daarbij zijn twee kleine aanpassingen doorgevoerd, meldt het Verbond van Verzekeraars.

Met de betreffende handreikingen kunnen verzekeraars en mobiliteits-, transport- en logistieke bedrijven hun risicoklasse bepalen. De werkgroepleden concluderen dat de opzet en indeling nog actueel zijn en goed aansluiten op de VRKI 2.0. Wel zijn twee kleine aanpassingen doorgevoerd. Zo zijn de eerder opgenomen toevoegingen ‘Voorheen AL 1 + AL 2’ en ‘(niet)beveiligd tegen sabotage’ verwijderd uit beide handreikingen. In de handreiking voor Mobiliteitsbedrijven is, vanwege de stijging van de waarde van de tweedehands voertuigen en de groei in aantallen ervan, besloten om de leeftijdsgrens voor voertuigen van drie jaar na de productiedatum komen te vervallen.

Inbraak bedrijventerreinen
Auto-, transport- en logistieke bedrijven en hun verzekeraars worden vaak geconfronteerd met criminaliteit op buitenterreinen. Zo betreden zwaar georganiseerde criminele bendes ‘s nachts de terreinen om auto’s en kostbare onderdelen te stelen. Denk aan velgen, banden, airbags, werktuigen, navigatiesystemen en xenonverlichting. Diefstal en schade heeft vaak grote impact op de betreffende ondernemer.
Om ondernemers te helpen bij het aanpakken van deze problematiek hebben risicodeskundigen, verenigd in het Verbond van Verzekeraars, twee handreikingen ontwikkeld. Een voor mobiliteitsbedrijven en een voor logistieke en transportbedrijven. Met behulp van deze handreikingen kunnen risicoklassen bepaald worden en daarmee het gewenste preventie- en beveiligingsniveau.

De handreikingen zijn in 2019 voor wat betreft de gebruikte terminologie in lijn gebracht met de Verbeterde Risicoklassenindeling, de VRKI 2.0.

Deel dit artikel via:

Vlog

Premium partners

Artitech Kidde Commercial

SequriX

Distri Company

Seagate

Videoguard

Boon Edam

Suricat

Wordt een partner