Heineken the City winnaar Mobotix Camera Challenge
Heineken the City heeft de Mobotix Camera Challenge van CNI Europe gewonnen. Het doel van deze wedstrijd was uitdagende projecten te vinden om de vele voordelen van IP-camera’s in de praktijk te bewijzen.
Aart Beukers, directeur van CNI Europe zegt: “Heineken the City heeft de Mobotix Camera Challenge gewonnen omdat het een project is waarbij de camera’s zowel voor beveiliging, entertainment als marketingdoeleinden worden gebruikt. Deze geïntegreerde oplossing is geïnstalleerd door Bavak beveiligingsgroep met ondersteuning van onze Mobotix-specialisten”.
Heineken the City is een onlangs geopende brandstore in hartje Amsterdam, waar Heineken gerelateerde producten uit de hele wereld te zien en te koop zijn, inclusief een exclusieve kledinglijn. |
Verder zijn er regelmatig DJ’s van radioprogramma’s te gast en kunnen muziekliefhebbers met een eigen band repeteren in de Music & Sound Studio. Voor het beveiligen van deze winkel vol met collectoritems heeft Proseco, de Group Security Organisation van Heineken, camera’s van Mobotix geselecteerd.
Job Groenendijk CPO RSE, Senior Security Consultant van Proseco, zegt: “Naast een goede beveiliging had de manager van Heineken the City ook behoefte aan het via Internet ‘streamen’ van videobeelden en het tellen van de bezoekersaantallen. Oftewel entertainment en marketingtoepassingen. Meestal is daar andere apparatuur voor nodig, alleen niet bij het gebruik van Mobotix-camera’s. Wij hebben daar eerder ervaring mee opgedaan in het Holland Heineken House in Beijing, afgelopen zomer”.