Beveiligingnieuws Logo

Onze partners

Eizo

Paxton

Milestone

Network Optix

Uniview

OSEC

DZ Technologies

EAL

SmartCell

Regio Control Veldt

Distri Company

Aritech

NIBHV

VBN

Hanwha Vision Europe

Genetec

Centurion

20face

Sequrix

CardAccess

SMC Alarmcentrale

ARAS

Hikvision

HID

Paraat

Masset Solutions

Service Centrale Nederland

Seris

CSL

Optex

PG Security Systems

Add Secure

2N

Unii

BHVcertificaat.online

VVNL

Kiwa

Top Security

Crown Security Services

MOBOTIX

Bosch Security Systems

Nenova

ASIS

SmartSD

Eagle Eye Networks

Alarm Meldnet

VEB

Traka ASSA ABLOY

Secusoft

Trigion

Connect Security

SOBA

HD Security

Oribi ID Solutions

G4S

i-Pro

Multiwacht

Brivo

VideoGuard

IDIS

Advancis

Alphatronics

Akuvox

CDVI

Lobeco

ASSA ABLOY

Bydemes

VAIBS

Dero Security Products

ADI

Avigilon Alta

Securitas

Seagate

Ajax Systems

Gold-IP

Explicate

NetworxConnect

Heras beveiligt containerterminal Maasvlakte 2

22 januari 2013
Redactie
17:19

Rotterdam World Gateway heeft Heras gevraagd voor de buitenbeveiliging van de containerterminal op Maasvlakte 2. Een in veel opzichten prestigieuze opdracht.

Het terrein is 108 hectare groot. Heras realiseert er onder meer 17 kilometer hekwerk (staalmat en gaas). Hiervan wordt 4,5 kilometer uitgevoerd met Combi Fence, een hekwerktype dat zowel detecteert (via sensorkabels) als afschrikt (stroomdraden). Heras levert daarnaast 120 draaipoorten, 21 slagbomen en 13 schuifpoorten.

luchtfoto Maasvlakte 2

De werkzaamheden voor Heras starten april 2013. Najaar 2014 wordt de containerterminal geopend, een van de modernste en meest milieuvriendelijke overslaglocaties ter wereld. De locatie is dan ‘uiteraard’ geschikt voor de afhandeling van de nieuwe generatie ultragrote containerschepen. Opdrachtgever Rotterdam World Gateway (RWG) is een samenwerkingsverband van vier wereldwijd opererende containerrederijen (APL, MOL, HMM en CMA-CGM) en één van de grootste containerterminaloperators ter wereld. Maasvlakte 2 wordt ingericht voor intermodale overslag: zoveel mogelijk containers vervolgen via de binnenvaart en het spoor hun weg naar het achterland. Hiermee wordt invulling gegeven aan de afspraken met de overheid over duurzame distributie van goederen.

Het terrein heeft een diepzeekade van 1.150 meter, een kadediepte van 20 meter en een binnenvaartkade van 550 meter. De totale investering voor de terminal bedraagt circa €700 miljoen. Na oplevering bedraagt de overslagcapaciteit van de eerste fase 2,35 miljoen TEU (één TEU is een container van 20 voet lang, 8 voet breed en 8 voet hoog).

Deel dit artikel via:

Integratierisico's

Premium partners

SequriX

Videoguard

Distri Company

Suricat

Aritech

Seagate

Wordt een partner