Beveiligingnieuws Logo

Onze partners

ARAS

Hikvision

Network Optix

VAIBS

Alphatronics

Intrasec

Milestone

Alarm Meldnet

SOBA

ADI

Gold-IP

OpenEye

Multiwacht Security

IDIS

Crown Security Services

Hanwha Vision Europe

Genetec

Bydemes

Eizo

Masset

Bosch Security Systems

Paxton

Traka ASSA ABLOY

Top Security

VBN

Distri Company

Advancis

Unii

Uniview

SmartSD

Ajax Systems

Add Secure

Kidde Commercial

i-Pro

CDVI

Seagate

Sequrix

Regio Control Veldt

SMC Alarmcentrale

VVNL

ASSA ABLOY

VisionPlatform.ai

Lobeco

LUGN

Synguard

Securitas

Paraat

Seris

Secusoft

Aritech

Nenova

Service Centrale Nederland

OSEC

Centurion

VEB

Teletek

G4S

CSL

Brivo

MOBOTIX

BHVcertificaat.online

MPL

Trigion

SmartCell

Paralax

2N

Van Dusseldorp Training

Connect Security

ASIS

NIBHV

HID

Akuvox

Optex

HD Security

VGN Group

Eagle Eye Networks

Heras beveiligt containerterminal Maasvlakte 2

22 januari 2013
Redactie
17:19

Rotterdam World Gateway heeft Heras gevraagd voor de buitenbeveiliging van de containerterminal op Maasvlakte 2. Een in veel opzichten prestigieuze opdracht.

Het terrein is 108 hectare groot. Heras realiseert er onder meer 17 kilometer hekwerk (staalmat en gaas). Hiervan wordt 4,5 kilometer uitgevoerd met Combi Fence, een hekwerktype dat zowel detecteert (via sensorkabels) als afschrikt (stroomdraden). Heras levert daarnaast 120 draaipoorten, 21 slagbomen en 13 schuifpoorten.

luchtfoto Maasvlakte 2

De werkzaamheden voor Heras starten april 2013. Najaar 2014 wordt de containerterminal geopend, een van de modernste en meest milieuvriendelijke overslaglocaties ter wereld. De locatie is dan ‘uiteraard’ geschikt voor de afhandeling van de nieuwe generatie ultragrote containerschepen. Opdrachtgever Rotterdam World Gateway (RWG) is een samenwerkingsverband van vier wereldwijd opererende containerrederijen (APL, MOL, HMM en CMA-CGM) en één van de grootste containerterminaloperators ter wereld. Maasvlakte 2 wordt ingericht voor intermodale overslag: zoveel mogelijk containers vervolgen via de binnenvaart en het spoor hun weg naar het achterland. Hiermee wordt invulling gegeven aan de afspraken met de overheid over duurzame distributie van goederen.

Het terrein heeft een diepzeekade van 1.150 meter, een kadediepte van 20 meter en een binnenvaartkade van 550 meter. De totale investering voor de terminal bedraagt circa €700 miljoen. Na oplevering bedraagt de overslagcapaciteit van de eerste fase 2,35 miljoen TEU (één TEU is een container van 20 voet lang, 8 voet breed en 8 voet hoog).

Deel dit artikel via:

Vlog

Premium partners

Artitech Kidde Commercial

Seagate

Boon Edam

SequriX

Distri Company

Suricat

Wordt een partner