Beveiligingnieuws Logo

Onze partners

Uniview

Securitas

i-Pro

MPL

ADI

LUGN

VisionPlatform.ai

NIBHV

SOBA

Teletek

Top Security

Add Secure

G4S

Multiwacht Security

VBN

Alphatronics

Centurion

Traka ASSA ABLOY

OSEC

Nenova

MOBOTIX

Crown Security Services

Hanwha Vision Europe

Hikvision

Kidde Commercial

ARAS

HID

Akuvox

2N

HD Security

Gold-IP

CDVI

Seris

Advancis

SmartSD

Distri Company

SmartCell

ASSA ABLOY

Eagle Eye Networks

Lobeco

Intrasec

Regio Control Veldt

Paralax

VEB

Seagate

Masset

Trigion

Bydemes

Aritech

Network Optix

Van Dusseldorp Training

Paxton

Connect Security

Alarm Meldnet

Brivo

SMC Alarmcentrale

IDIS

Milestone

Bosch Security Systems

VVNL

Service Centrale Nederland

Unii

Synguard

ASIS

Sequrix

Ajax Systems

Eizo

Secusoft

Optex

Paraat

OpenEye

VAIBS

BHVcertificaat.online

VGN Group

Genetec

Het nieuwe normaal voor de beveiligingsinstallateur

7 mei 2020
Redactie
08:41

Een afstand houden van 1,5 meter, gelijk aan de slag en geen handen schudden. Dat is het ‘nieuwe normaal’ voor de monteurs van RoSecure. Monteur Willem Kruithof vertelt hoe hij en zijn collega’s ervoor blijven zorgen dat de beveiliging van klanten in orde is, zonder de preventie van corona geweld aan te doen.

Het coronavirus maakt dat we anders met elkaar om moeten gaan. Dat we een gepaste afstand moeten houden en vaker onze handen moeten wassen. “En daar houden onze monteurs zich aan”, zegt Willem Kruithof, monteur bij RoSecure. Hij legt elke week honderden kilometers af. Van Zwolle tot Wolvega of van Haarlem naar Maastricht, hij komt echt overal in Nederland. Vanwege de verscherpte maatregelen moet er anders gewerkt worden: nu komt Willem alleen voor de spoedgevallen. “Bijvoorbeeld voor een storing of het installeren van een alarmsysteem. Dat blijft belangrijk.”

Kopje koffie
Normaal gesproken zag een bezoek aan een klant er anders uit. “Ik kwam bij de klant en we maakten kennis met elkaar. We bespraken hoe en wat er gaat gebeuren. Vervolgens ging ik de producten installeren en programmeren om uiteindelijk alles te testen. Daarna maak ik de documentatie in orde en als alles gereed was, legde ik het systeem uit aan de klant. Na het geven van uitleg, liet ik de nodige documenten door de klant tekenen. Mocht het werk toelaten en het gezellig zijn, dan dronk ik graag met de klant een kopje koffie.”

Voorzorgsmaatregelen
Willem gaat nog steeds naar klanten, maar tijdens de rit naar de klant belt hij al dat hij eraan komt. “Ik bel van tevoren zodat klanten weten dat ik eraan kom. Ik houd gepaste afstand, ontsmet mijn handen regelmatig en ik ben niet langer aanwezig bij de klant dan nodig is. De voorzorgsmaatregelen worden zorgvuldig in acht genomen bij een bezoek aan de klant en de uitvoering van de werkzaamheden. Ook hebben we standaard mondkapjes en handschoenen in onze bus, mocht de klant het willen, dan gebruiken we deze beschermingsmiddelen.”

Creatieve oplossingen
Bij een ingewikkelde situatie moet Willem creatieve oplossingen bedenken. “Ik maak het kenbaar en ik kijk zoveel mogelijk uit. Als ik niet naar binnen mag, dan overleg ik met de zaak hoe ik moet handelen. Dit kan bijvoorbeeld hulp op afstand zijn, zodat de klant het zelf kan installeren. En als ik beperkte ruimte heb, dan probeer ik toch zoveel mogelijk afstand te nemen. Hierbij neem ik ook de voorzorgsmaatregelen in acht. Gelukkig heb ik nog steeds goed contact met klanten, zodat we dan vaak samen tot een veilige oplossing komen.”

Deel dit artikel via:

Vlog

Premium partners

Boon Edam

Artitech Kidde Commercial

Suricat

Distri Company

SequriX

Seagate

Wordt een partner