Hikvision presenteert vernieuwd HikCentral Professional 2.0
Hikvision Benelux lanceert op 9 april het vernieuwde HikCentral Professional (HCP) 2.0 platform, waarmee feeds van meerdere systemen op één platform worden samengevoegd. HCP kan worden geconfigureerd om videobeveiligingsapparaten, alarm- en toegangscontrolesystemen en meer te koppelen.
Ook systemen van derden zijn te koppelen. Dat gaat dan via de OpenAPI – voor eenvoudig gecentraliseerd beheer van een verscheidenheid aan beveiligings- en bedrijfstoepassingen.
Negen belangrijke toepassingen voor zakelijke behoeften
HikCentral Professional integreert meerdere bedrijfs- en beveiligingssystemen met negen belangrijke toepassingen, waardoor het waardevol is voor een breed scala aan veelvoorkomende scenario’s in gebouwen, fabrieken, winkels, appartementen, enzovoort. Zo zijn videocamera’s en beveiligingsalarmen in het platform geïntegreerd voor een vloeiende live-weergave en tijdige alarmmeldingen.
Bovendien kan toegangsbeheer worden geïntegreerd om een verscheidenheid aan toegangsrechten toe te wijzen met behulp van meerdere methoden, waaronder gezichtsherkenning, ID-kaarten, vingerafdrukken, QR-codes, en nog veel meer.
Intelligente analyse en rapporage
HCP stelt ook verschillende personeelsleden, zoals HR-managers, in staat om flexibele aanwezigheidsregels in te stellen, inclusief roosters voor ploegendiensten. Gelijktijdig biedt het platform volledige rapportagefaciliteiten. Bovendien kunnen locatiemanagers toepassingen voor voertuig- en bezoekersbeheer gebruiken om het toegangsbeheer en het parkeren op het terrein te stroomlijnen.
Gebruikers kunnen verder gebruik maken van de intelligente analyse- en rapportagefuncties binnen HikCentral, waarmee gegevens worden verzameld en omgezet in eenvoudig te begrijpen rapporten en dashboards. Dit omvat onder meer de bezoekersstroom-status en de personendichtheid. Voor systeembeheerteams visualiseert de systeemonderhoudsapplicatie van HCP alarm- en apparaatmeldingen, evenals de volledige netwerk- en apparaattopologie voor snelle, gerichte actie bij ongebruikelijke gebeurtenissen.
Signalering
Tenslotte kunnen gebruikers van HikCentral Professional digital signage-systemen implementeren om advertenties en aankondigingen weer te geven. De software wordt geleverd met acht voorgeïnstalleerde sjablonen waarmee gebruikers content optimaal kunnen presenteren. Dit kunnen bijvoorbeeld bezoekersaantallen en de temperatuurstatus in een supermarkt zijn.
Er zijn volledig geïntegreerde systemen te creëren met verbeterde beveiliging en operationele efficiëntie.
Toepassingen verenigen
Met HCP kunnen gebruikers op een flexibele manier toepassingen verenigen en een systeem op maat samenstellen dat voldoet aan hun beveiligings- en bedrijfsbehoeften. Deze geïntegreerde aanpak zorgt niet alleen voor een groter situationeel bewustzijn van de beveiligingsomgeving, maar vermindert ook de tijd die men kwijt is aan het beheren van niet-samenhangende systemen.
Gebruikers kunnen bijvoorbeeld bezoekersbeheer integreren met voertuigbeheer om de dagelijkse operationele efficiëntie voor gebouwfaciliteiten te verbeteren. Facility managers kunnen bezoekersinformatie in het HCP-systeem registreren en – door een koppeling met een ANPR-systeem – bezoekers automatisch toegang geven tot de parkeergelegenheid op het terrein. Het systeem kan bezoekers ook vooraf toegang verlenen tot specifieke delen van het bedrijfsterrein van een organisatie.
Gepersonaliseerde gebruikerservaring
HikCentral Professional kan worden aangepast om specifieke informatie te leveren aan toegewezen gebruikers. Het systeem wordt geleverd met drie vooraf geconfigureerde rollen: ‘systeeminstallatie en -beheer’, ‘beveiligingscontrole en -beheer’ en ‘aanwezigheidsbeheer’. Op deze manier kunnen HR-medewerkers hun feed aanpassen om bijvoorbeeld de aanwezigheidsstatus van werknemers weer te geven, terwijl managementmedewerkers de beveiliging van de faciliteiten kunnen controleren. Er is ook een aangepaste rol, die kan worden aangepast aan specifieke behoeften.
Misschien wel het belangrijkste is dat HikCentral Professional beschikt over een verbeterde gebruikersinterface. Gebruikers kunnen het bedieningspaneel aanpassen aan hun eigen kijkvoorkeuren door eenvoudig de belangrijkste video- en apparaatfeeds naar het dashboard te slepen en aan te passen waar ze staan en hoe ze eruitzien.
Dynamische en intuïtieve gebruikersinterface
HCP bevat ook meerdere gevisualiseerde dashboards die belangrijke veiligheids- en bedrijfsinzichten uit verschillende toepassingen weergeven, zodat besluitvormingsprocessen nauwkeuriger en efficiënter kunnen verlopen. Bovendien kunnen gebruikers 3D E-maps toepassen die de bewakingsstatus van apparaten op verschillende locaties levendig weergeven, en onmiddellijke waarschuwingen interactief beheren door te klikken en te kijken naar bijbehorende live video’s en andere geïntegreerde systeeminformatie.
Eenvoudige installatie en onderhoud
HikCentral Professional is eenvoudig te implementeren en snel in te stellen voor een veelheid aan projecten met afzonderlijke toepassingen. Klanten met een minimum systeemvereiste van Intel i3-CPU en 8 GB RAM kunnen aan de slag met een één-kliks installatieprocedure die van de installatie van HCP een fluitje van een cent maakt. Operationele begeleidingswizards worden opvallend weergegeven om gebruikers te ondersteunen bij het configureren van belangrijke toepassingen. Bovendien maken de gevisualiseerde dashboards voor gezondheidsbewaking gerichter en efficiënter IT-onderhoud mogelijk.
Op 9 april verzorgt Hikvision een online presentatie van het nieuwe platform. Inschrijven kan via deze link.