I-SEC werft in zes maanden ruim 850 Schipholbeveiligers
Binnen zes maanden meer dan 850 beveiligers werven voor Schiphol om een einde te maken aan de capaciteitsproblemen tijdens de vakantieperioden. Dat was de opdracht die Schipholbeveiliger I-SEC Nederland in oktober 2017 kreeg. En het is gelukt de opdracht te vervullen.
I-SEC koos voor een innovatieve wervingsaanpak via social media en haalde daarmee in recordtijd meer dan 850 nieuwe beveiligers binnen. Deze maand werd dit succes bekroond met de Werf& Award, een brancheprijs voor de beste recruitmentcase van 2018.
De zestienkoppige vakjury bestond uit recruitment- en arbeidsmarktcommunicatiespecialisten. Uit de 52 inzendingen van topwerkgevers verkoos zij de case van I-SEC Nederland tot case met de meeste impact. In haar rapport roemde de jury de innovatieve aanpak, de kwaliteit én het indrukwekkende resultaat van de campagne. Hiermee liet I-SEC werkgevers als TataSteel, VDL en Alliander achter zich.
Onmogelijke taak
De extreme drukte in een mum van tijd terugvoeren door honderden beveiligers te werven: het leek een onmogelijke taak. Om toch te kunnen voldoen aan de harde leveringsverplichting vanuit Schiphol schakelde I-SEC het Amsterdamse Jobsrepublic in, dat doelgroepgericht werft via social media. Bij het ontwerpen van de campagne was niet de vacature, maar de potentiële kandidaat het uitgangspunt. Vanuit die gedachte werden er tien doelgroepen benaderd op manieren die specifiek aansprekend waren voor de mensen binnen de respectievelijke doelgroepen. Jobsrepublic zorgde ervoor dat geïnteresseerde kandidaten herhaaldelijk aan de vacature werden herinnerd via diverse kanalen. Zo raakten de vacature én I-SEC top of mind bij latente banenzoekers.
Marcel te Hennepe, HR-businesspartner bij I-SEC: “Toen ik aanvankelijk van het management hoorde hoeveel medewerkers we nodig hadden, dacht ik: waar beginnen we aan? Maar als ik kijk naar wat we nu hebben neergezet, is dat natuurlijk fantastisch.” Dat Jobsrepublic I-SEC op alle vlakken meenam, heeft Marcel als prettig ervaren: “De experts van Jobsrepublic adviseerden ons ontzettend goed en regelden de procesinrichting helemaal. Door hun fullservice-aanpak konden wij ons binnen onze organisatie richten op het in goede banen leiden van de instroom, terwijl Jobsrepublic de hele arbeidsmarktbenadering optimaliseerde.”
De belangrijkste succesfactor? “De innovatieve aanpak, die in deze branche niet eerder is toegepast. Daarmee bereikten we kandidaten eerder, effectiever en met een beter passend verhaal dan onze concurrenten op de arbeidsmarkt!”
Over I-SEC Nederland
Als specialist in luchtvaartbeveiliging is I-SEC Nederland op Schiphol met ruim 1.800 medewerkers verantwoordelijk voor de controle van luchthavenpersoneel. Ook verzorgt het bedrijf de centrale security voor de controle van alle passagiers en hun handbagage.
Wie ‘is’ Jobsrepublic?
Jobsrepublic is specialist in het bereiken, verleiden en binnenhalen van exact de juiste kandidaten voor een vacature. Met behulp van hypertargeting via social media worden zeer specifieke doelgroepen aangesproken met gerichte informatie die nauwkeurig op hen is afgestemd.









































































































