IDIS opent Europees distributie- en support-centrum in Nederland
IDIS opent een nieuw distributiecentrum in Nederland om zijn Europese activiteiten significant uit te breiden. Het centrum is ondergebracht in het pand van IDIS Nederland in Dongen en ondersteunt distributeurs in alle Europese landen.
Het nieuwe distributiecentrum maakt volgens IDIS ook uitbreiding versneld mogelijk naar nieuwe regio’s zoals Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en de Scandinavische landen. Het komt als antwoord op de groeiende vraag naar implementaties van cameraobservatie binnen Europa. Dat maakt het noodzakelijk om alle IDIS-camera’s, -netwerkrecorders en accessoires de volgende dag leverbaar te maken bij nationale en Europese distributeurs.
Brexit
Voor partners gevestigd in Groot-Brittannië, die zich zorgen maken over de gevolgen van een eventuele Brexit, garandeert het nieuw gevestigde centrum, snelle levertijden, onafhankelijk van de uitkomst van de Brexit. Producten uit voorraad zijn daardoor ook in Groot-Brittannië binnen enkele dagen leverbaar.
“De uitbreiding van de activiteiten betekent een grote stap voorwaarts, ook voor onze klantenservice”, vertelt Carlo Kuijer, algemeen directeur IDIS Nederland. “In de CCTV-markt kan het lang duren voordat klanten hun uiteindelijke keuze voor een nieuw cameraobservatiesysteem maken. Maar zodra ze deze beslissing hebben genomen, willen ze het snel geïnstalleerd hebben. Wanneer de order voor 12:00 uur wordt geplaatst kunnen we garanderen dat deze dezelfde dag nog wordt verzonden naar elke bestemming binnen Europa.”
Sterke groei
Met de ondersteuning van het meertalige sales- en technische team van IDIS Nederland is een sterke uitgangspositie van het nieuwe distributiecentrum ontstaan. Hierdoor kan volgens IDIS optimaal worden geprofiteerd van de groei die in heel Europa is gerealiseerd. In het Verenigd Koninkrijk behaalde IDIS een recordgroei van 78 procent op jaarbasis in 2018, terwijl de fabrikant in Europa een groei van 22 procent realiseerde.
Het bedrijf heeft inmiddels een sterke positie gecreëerd binnen de multi-site retailsector. Daaronder vallen onder andere grote modeketens, high-end boutiques en horecagelegenheden. Een toonaangevende Europese supermarktketen heeft zelfs de IDIS multi-site totaaloplossing, bestaande uit duizenden IP-camera’s en recorders, verder uitgebreid en geüpgraded.
Totaaloplossing voor stadions
IDIS heeft ook geprofiteerd van het succes tijdens de Russian World Cup 2018, waarbij twee van de hoofdstadions IDIS cameraobservatie succesvol hebben ingezet. In navolging hierop hebben meer stadions in Europa besloten over te stappen naar de IDIS totaaloplossing, hiermee kan de veiligheid van zowel werknemers als bezoekers beter worden gemonitord. Daarnaast kan beter worden ingespeeld op de veiligheidsdreigingen waarmee men tijdens grote evenementen kan worden geconfronteerd.
Van analoog naar digitaal
De Europese marktgroei wordt ook veroorzaakt door de overgang van analoge naar digitale CCTV-systemen bij nieuwe én bestaande projecten. Daarbij komt de groeiende bewustwording van het belang van goede cybersecurity en de noodzaak om te voldoen aan de eisen die worden gesteld vanuit de nieuwe GDPR wetgeving (General Data Protection Regulation).
“Voor de meeste toepassingen willen klanten ook niet wachten op onderhoudsreparaties of apparatuurupgrades”, voegt Kuijer toe. “IDIS-distributeurs kunnen vanaf nu de IDIS-installateurs nog beter ondersteunen door snelle levering uit voorraad, maar ook wanneer er sprake is van product-refurbishment en/of reparatie is verscheping naar Korea niet langer nodig. Dit levert veel tijdwinst op.”
Ultieme garantievoorwaarden
“In het Verenigd Koninkrijk is IDIS reeds welbekend vanwege de ultieme garantievoorwaarden, waarbij tot 7 jaar garantie wordt gegeven op geleverde IDIS-producten. Daarbij biedt IDIS eerste lijn technische ondersteuning”, aldus James Min, managing director IDIS Europe. “Wanneer een klant kiest voor de end-to-end -oplossing van IDIS ontvangen zij high-end-service en ondersteuning in elke fase van het project. Hierbij hoort ook onderhoud van het systeem, waarbij regelmatig firmware updates worden gereleased om de groeiende dreiging op het gebied van cybersecurity voor te blijven. Daarnaast is het system schaalbaar, kan het eenvoudig worden uitgebreid en bieden we doorlopend gratis gebruikerstrainingen aan. We kunnen ons hoge serviceniveau nu extra goed waarborgen door de ondersteuning vanuit Nederland. Zo kunnen ook onze nationale distributeurs en systeemintegratiepartners betere service bieden.”