Klanten beveiligingsbedrijven willen rapportages niet afwachten
Afnemers van veiligheidsdiensten stellen steeds hogere eisen aan beveiligers. Ze wensen informatie over beveiligingsrondes en alarmopvolgingen direct te ontvangen na de dienst van een surveillant op hun locatie. Bedrijven die niet digitaal werken merken dat ze moeite hebben om aan die vraag te voldoen.
RJ Safety & Security uit Twente zag deze verandering op tijd aan komen. In 2011 stapte de firma over op SequriX, software waarmee beveiligers op een smartphone tijdens dienstrondes ondersteund worden. Met deze mobiele app worden na rapportages en meldingen direct doorgegeven. “Klanten kiezen voor ons omdat ze optimale preventie wensen. Daartoe hoort ook dat ze nu automatisch per e-mail geïnformeerd worden”, zegt Patrick Keizers, Business Unit Manager bij RJ Safety & Security.
Groot klantenbestand
Ook KNB Security Services ziet de behoeften van klanten veranderen. Vorig jaar maakte het bedrijf uit Oudenbosch de overstap naar het pakket van de Enschedese aanbieder toen het startte met mobiele surveillance. “We begonnen met een groot klantenbestand met veel locaties waarop we direct meerdere wagens moesten laten rijden”, zegt Nadina Jahangier, Operationeel Manager bij KNB Security Services.
Sneller en transparanter
Werken met papieren mappen wilde Jahangier niet meer. Niet alleen omdat digitaal werken sneller gaat, maar ook omdat KNB met de rapportages vanuit SequriX transparanter naar klanten kan zijn. “Zij krijgen direct rapportages toegestuurd en kunnen zelf inloggen in een klantportaal waarmee te zien is welke taken zijn uitgevoerd en welke nog gepland staan.”
Meer informatie: SequriX.