KPN kondigt Connected home diensten aan
KPN start een nieuwe pijler onder zijn dienstverlening: KPN SmartLife. De nieuwe diensten zijn gericht op het ‘slimmer’ maken van woningen, zoals een beveiligingssysteem met een app.
Het bedrijf gaat een reeks van zogenoemde Connected Home-diensten aanbieden: diensten die het leven in en om het huis makkelijker maken. De eerste stap in de KPN SmartLife-reeks is een gebruikerstest van KPN SmartLife Veilig: een beveiligingsoplossing voor mensen thuis. Met deze nieuwe dienst krijgen klanten via een app een alarmmelding als er thuis iets gebeurt.
Bij een ongewenste situatie krijgt de klant een alarmmelding. Voor de alarmopvolging werkt KPN samen met beveiligingsbedrijf Trigion. Ook werkt KPN samen met Philips. Zo kunnen de innovatieve hue-lampen gekoppeld worden aan het alarm en ook met de KPN SmartLife app op afstand worden bediend.
SmartLife Veilig is ook voor niet-klanten van KPN te gebruiken. Het bedrijf voegt later nieuwe mogelijkheden toe aan de SmartLife-app, zoals het bedienen van slimme apparaten zoals de centrale verwarming. Ruim 150 geselecteerde klanten gaan de komende periode de dienst testen en helpen optimaliseren.