KPN start met verkoop abonnement voor huisbeveiliging
KPN verkoopt vanaf vandaag een abonnement voor een beveiligingsdienst in huis.
Het bedrijf biedt onder de naam Smartlife Veilig een set sensoren aan voor deuren, ramen en beweging in huis. Klanten ontvangen daarnaast een slimme stekker, rookmelder en afstandsbediening. In geval van inbraak krijgt de abonnee een bericht op de telefoon. Ook kunnen waarschuwingsadressen op de hoogte worden gesteld.
Een instapabonnement kost 10 euro per maand. Bij het abonnement Instap ontvangen klanten bij alarm een melding via de KPN SmartLife app op de tablet of smartphone. Wie wil via een meldkamer betaalt 19 euro per maand. Via de 24/7 digitale meldkamer van beveiligingsdienst Trigion kunnen klanten maximaal vijf personen aanmelden die ook een melding krijgen. Bij het abonnement Standaard gaat er ook een melding naar de 24/7 bemande meldkamer van beveiligingsbedrijf Trigion.
De dienst kent ook nog een huisoppasfunctie in de app. Hiermee kan men het huis een bewoonde indruk geven als er niemand thuis is. Lampen die hierop aangesloten kunnen worden, gaan aan zodra de zon onder gaat en weer uit zodra de nacht aanbreekt, en kunnen bovendien op afstand aan- en uit worden gezet.
Naast de abonnementskosten worden losse kosten gerekend voor aanschaf van de apparatuur. De pakketten van KPN zijn afhankelijk van de onderdelen beschikbaar voor een prijs tussen de 299 en 499 euro.