Lobeco viert 50+ jarig jubileum en opening nieuw pand
Met een grootschalig klantenevenement viert Lobeco deze donderdag dat het bedrijf meer dan vijftig jaar actief is als distributeur van technische beveiligingsproducten en -oplossingen. Meteen worden ook een nieuwe huisstijl en logo gepresenteerd aan de meer dan 200 genodigden die aan het jubileumfeest deelnemen. Die kunnen bovendien kennismaken met het nieuwe Nederlandse kantoor in Zoetermeer.
Bijna 30 jaar zat Lobeco in een voormalige bibliotheek aan de Taco Scheltemastraat in Den Haag. In de periode dat klanten beneden bestellingen kwamen ophalen, ging dat nog wel. Maar de tijden zijn veranderd. De distributeur van nu is een partner van de installateur, die helpt bij het realiseren van complexe, geïntegreerde oplossingen. Dat laatste vormde ook de inspiratie bij het ontwikkelen van het nieuwe logo. Dat bestaat uit ‘blokjes’, die integraal verbonden zijn met een centraal systeem. Die blokjes representeren de verschillende technologieën in de beveiliging, zoals brand- en inbraakdetectie, toegangsbeheer en camerabewaking.
Nieuwe vestiging
Om aan de tegenwoordige vraag te kunnen voldoen verhuisde Lobeco naar een fraai en ruim pand in Zoetermeer. Daar is ruimte voor een showroom, waar de verschillende systemen werkend kunnen worden gedemonstreerd. Ook is er een uitgebreide trainingsruimte, waar Lobeco en vertegenwoordigde fabrikanten trainingen kunnen geven en uiteraard ook een ruime voorraad. Vijftien van die fabrikanten zijn ook bij de opening aanwezig, om hun nieuwste innovaties toe te lichten. Wie geïnteresseerd is, kan meteen een afspraak maken voor een diepgaande producttraining.
“Onze ondersteuning gaat steeds verder”, vertelt Serge Coppens d’Eeckenbrugge, die sinds enige tijd verantwoordelijk is voor de marketing bij de distributeur. “We helpen de installateur bij het binnenhalen van opdrachten, bij het ontwerp en zelfs bij de inbedrijfstelling van systemen. Vooral nu installatiebedrijven zelf steeds moeilijker aan technisch hooggeschoold personeel kunnen komen, wordt die ondersteuning bijzonder op prijs gesteld. We laten ook zien hoe met cloudoplossingen en beheer op afstand enorm bespaard kan worden op de schaarse manuren. Daarnaast is een geïntegreerd systeem ook veel makkelijker en efficiënter te beheren en te onderhouden dan de afzonderlijke systemen waar nog vaak mee gewerkt werd.
Toegevoegde waarde
Natuurlijk kunnen installateurs nog altijd bij Lobeco terecht voor één bepaald product. Maar daarnaast ligt de focus ook op complexe, geïntegreerde oplossingen, waaraan het bedrijf toegevoegde waarde in de vorm van kennis en ondersteuning kan bieden. Richard Monster – commercial manager licht toe: “Elke klant heeft een eigen accountmanager, die binnen Lobeco de weg weet naar collega’s die bij een bepaald project de juiste ondersteuning kunnen bieden. Ook installateurs in het veld kunnen een beroep doen op Lobeco. Dat kan telefonisch, via online assistentie en zelfs op locatie. De distributeur heeft specialisten die alles weten over de vertegenwoordigde merken en deskundigen die kunnen helpen bij projecten in bepaalde segmenten, zoals de retail, het bankwezen, industrie, transport, zorg, onderwijs en (vitale) infrastructuur. ‘Traditioneel’ bestellen blijft uiteraard gewoon mogelijk en kan 24 uur per dag en 7 dagen in de week.