Medewerkers kunnen nu zelf hun dienst plannen

Planners hebben het al druk genoeg met het inplannen van medewerkers voor diensten. Daarnaast moeten ze ervoor zorgen dat alle medewerkers het juiste aantal uren krijgen en dat iedereen op de hoogte is van het rooster. Om het hen makkelijker te maken heeft Emyris open diensten in het leven geroepen.
Wat is nou een open dienst? Een open dienst is een dienst waarbij medewerkers zich zelf in kunnen schrijven. Een dienst wordt in Emyris geplaatst en de medewerker kan zelf bepalen of hij of zij deze uren wil werken. Hierdoor wordt een ideaal rooster gecreëerd, omdat de medewerkers zelf bepalen. Daarnaast is het een goede tool voor wie werkt met inhuurpartijen en zzp’ers. Deze kunnen in het overzicht zichzelf inschrijven en gaten vullen waar medewerkers niet kunnen werken.
Hoe werkt dit?
Het is vrij eenvoudig om te werken met open diensten. Veel bedrijven op het gebied van beveiliging. verkeersregeling en theaters werken met opdrachtgevers of evenementen. Als er een dienst beschikbaar komt, wordt deze in Emyris geplaatst. Een medewerker, inhuurpartij of zzp’er kan zich inschrijven voor de diensten die in Emyris gezet worden. Wanneer er voor een dienst vier mensen nodig zijn, kunnen ook maar vier mensen zich inschrijven en waarna de dienst zal worden weergeven als vol. Zodra een medewerker, inhuurpartij of zzp’er zich inschrijft voor een dienst, is deze ook meteen zichtbaar in het rooster. Dit rooster kunnen ze overal inzien via de Emyris app.
Wie meer wil weten over de open diensten of andere functies van Emyris kan contact opnemen via 0314 – 760 710 of een mail sturen. Zo is ook een vrijblijvende demo op te vragen.
Emyris is ontwikkeld door De Viske ICT uit Doetinchem en Goor. Tijdens een evenement kwam het bedrijf op het idee om een handige planningstool te ontwikkelen. Dat werd Emyris. Met het webbased BackOffice Portaal is het eenvoudig om overzicht te houden op de beschikbaarheid en de inzet van medewerkers. Medewerkers kunnen via de app (of het medewerkers-portaal) hun beschikbaarheid en vaardigheden aangeven en kijken voor wanneer zij ingepland zijn. Daarnaast is aanvullende informatie te zien, zoals beschikbaarheid, planning, instructie-kaarten en ‘huisregels’. Aan het eind van de dienst kunnen de medewerkers de uren invoeren en laten aftekenen door de opdrachtgever. Ook kunnen vanuit deze ingevoerde uren inkooporders (voor inhuurpartijen), facturen (voor opdrachtgevers) en salaris-exports (voor medewerkers) gemaakt worden.