Beveiligingnieuws Logo

Onze partners

Kidde Commercial

Van Dusseldorp Training

G4S

Milestone

HID

VBN

Connect Security

Intrasec

VIGI

Regio Control Veldt

Traka ASSA ABLOY

Trigion

Brivo

ARAS

Paraat

SmartSD

Secusoft

VGN Group

SMC Alarmcentrale

ASIS

VEB

Sequrix

SOBA

IDIS

Aritech

Advancis

OpenEye

Paralax

Bydemes

Add Secure

Uniview

Teletek

VisionPlatform.ai

ADI

MPL

CSL

Unii

Paxton

Eagle Eye Networks

HD Security

VAIBS

Masset

Optex

VVNL

Nenova

Alarm Meldnet

Hikvision

Crown Security Services

Hanwha Vision Europe

Synguard

Ajax Systems

Eizo

Distri Company

Network Optix

Multiwacht Security

NIBHV

Seris

MOBOTIX

Seagate

Centurion

Lobeco

Alphatronics

i-Pro

Securitas

CDVI

Service Centrale Nederland

Bosch Security Systems

ASSA ABLOY

Top Security

2N

Genetec

WBN Security

Gold-IP

LUGN

OSEC

Akuvox

SmartCell

Nederlanders hebben vertrouwen in particuliere beveiliging

25 mei 2012
Redactie
10:29

Het Sociaal Fonds Particuliere Beveiliging heeft door TNS NIPO een onderzoek laten verrichten naar het imago van de beveiligingsbranche. Aanleiding is de behoefte aan een sterkere profilering van onze sector mede in het licht van de groeikansen in de markt.

BeveiligingHet grootste deel van het Nederlandse publiek heeft vertrouwen in de beveiligingsbranche en een groot deel heeft een goede of neutrale indruk. Over de reputatie in Nederland, de bereikte successen en de kwaliteit van de dienstverlening is men minder uitgesproken.

Over het algemeen vindt men dat de beveiliger bijdraagt aan het gevoel van veiligheid. De sector is vooral bekend door de man of vrouw die herkenbaar is aan een uniform en zich correct gedraagt. Gemeenten en lokale overheden zijn echter onvoldoende bekend met wat de branche te bieden heeft. Datzelfde geldt voor de eisen waaraan particuliere beveiligers voldoen. De voornaamste behoefte bij gemeenten in het kader van publiek private samenwerking is het inschakelen van particuliere beveiligers ter voorkoming van overlast en geweld.

De sector constateert een informatieachterstand bij diverse doelgroepen, wil de beeldvorming verder inkleuren en signaleert een aantal aandachtspunten voor de achterban. De branche heeft vijf imagothema’s geselecteerd om mee aan de slag te gaan: vernieuwing, reputatie, beroepsbeeld, sociale vaardigheden, waardering. De thema’s krijgen een plek in een campagne die naar verwachting in het najaar van 2012 van start gaat.

Onderzoek: www.particulierebeveiliging.com (pdf)

Deel dit artikel via:

Vlog

Premium partners

SequriX

Distri Company

Boon Edam

Suricat

VIGI

Artitech Kidde Commercial

Seagate

Wordt een partner