NVD-app helpt medewerkers zichzelf verder te ontwikkelen
Medewerkers van NVD Beveiligingen beschikken sinds kort over een app die op vele manieren ondersteuning biedt bij het zelfstandig optimaliseren van het eigen functioneren. Dit op de eerste plaats doordat de app medewerkers onderling verbindt. Maar ook kunnen er interne opleidingsprogramma’s mee worden gevolgd.
NVD Beveiligingen liet de afgelopen jaren de hiërarchische bedrijfsstructuur los en geeft medewerkers nu veel meer eigen verantwoordelijkheid. Alle medewerkers, waaronder beveiligers, monteurs, accountmanagers, adviseurs en administratief medewerkers, hebben een zogenoemde portefeuille waarin taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden zijn vastgelegd, alsof zij een zelfstandig ondernemer binnen een corporatie zijn. Volgens algemeen directeur Patrick van der Leelie leidt dat tot groot enthousiasme. Onder medewerkers, maar zeker ook onder opdrachtgevers die ervaren dat beveiligers van NVD meer dan ooit meedenken met hun organisatie.
Tools
Meer eigen verantwoordelijkheid vergt vanzelfsprekend de nodige ‘tools’. Daarom ontwikkelde NVD samen met Belmondo.com de zogenoemde Employee App. Deze informeert, inspireert en verbindt medewerkers met elkaar. NVD kan via enquêtes leren van de medewerkers, medewerkers krijgen inzicht in hun eigen functioneren via de 360° feedback-tool en nieuwe medewerkers zien wat hun belangrijkste taken zijn tijdens hun preboarding en onboarding. Verder zijn in de app verschillende programma’s opgenomen en geborgd, zoals interne opleidings- en ontwikkelingssystemen.
Innovatie
De Employee App is slechts één van de voorbeelden waarmee NVD aangeeft een innovatief bedrijf te zijn. Met het nieuwe, op portefeuilles gebaseerde business model is het bedrijf sowieso uniek binnen de beveiligingsbranche. Ook loopt het oudste beveiligingsbedrijf van Nederland jaren vooruit op de concurrentie met diensten als NVD Connect! Hiermee worden gezinnen effectief en op basis van een maandelijks bedrag continu beveiligd tegen de gevaren van brand en koolmonoxidevergiftiging. Dit soort diensten en het nieuwe business model kunnen niet zonder elkaar. Ze vereisen innovatieve en initiatiefvolle medewerkers die niet doen wat ‘de baas opdraagt’, maar die zelfstandig kunnen beredeneren wat het best is voor de opdrachtgever. De Employee App is een volgende stap in de ondersteuning die nodig is om die nieuwe formule tot een groot succes te maken.