Nieuwe versie van security-platform AEOS van Nedap
Nedap komt met softwareversie 3.2 van het AEOS Security Management platform. Deze helpt organisaties om sneller op nieuwe risico’s en bedreigingen te kunnen anticiperen met een betrouwbaar beveiligingsproduct dat voldoet aan de laatste eisen.
Omdat beveiligingssystemen steeds vaker geïntegreerd worden met andere systemen, heeft Nedap bovendien geïnvesteerd in open standaarden en diverse integraties met derden systemen.
“Het regelmatig lanceren van nieuwe software-updates heeft de functionaliteiten van ons security-systeem verbeterd op diverse niveaus. Op het gebied van toegangscontrole bijvoorbeeld ondersteunen wij altijd de laatste kaarttechnologieën, waaronder het Nederlandse Rijkspas-programma”, zegt Arjan Bouter, Sales Director bij Nedap Security Management.
Nedap leverde het afgelopen jaar diverse integraties op, waaronder met de AXIS Netwerk Deurcontroller A1001, Commend intercoms en het SimonsVoss SmartIntego elektronische sluitsysteem. Bouter: “Afgezien van de SimonsVoss SmartIntego integreren we ook alle elektronische sluitsystemen die voldoen aan de OSS Standard
Offline, zoals bijvoorbeeld die van ASSA ABLOY en Uhlmann & Zacher. Als één van de grondleggers van de OSS Standard Offline hebben we deze norm voor offline-sloten uiteraard ook in ons securitysysteem geïmplementeerd. We ondersteunen daarbij zowel Mifare- als Legic-kaarten. Door alle integratiemogelijkheden stellen eindgebruikers eenvoudig zelf een beveiligingsoplossing naar wens samen. Door de ultieme keuzevrijheid ontkomen ze bovendien
aan afhankelijkheid van een fabrikant.”
Niek Bragt, Channel Partner Manager benadrukt dat het product optimaal is afgestemd op de wensen van integrators en installateurs. “Met de lancering van AEOS Blue hebben we het eenvoudiger gemaakt om met AEOS te werken. Deze nieuwste generatie van de AEOS-platform bestaat uit een krachtige hardware lijn, in combinatie met een vereenvoudigd software licentiemodel. Integrator installateurs kunnen met AEOS Blue sneller calculeren met minder risico, competitief aanbieden en volop toegevoegde waarde creëren voor hun klanten.”