Als meldkamer operationeel blijven in crisistijd

De continuïteit van vitale beroepen wordt tijdens de coronacrisis behoorlijk op de proef gesteld. Zo ook bij de meldkamer van Alarm Meldnet, gevestigd in een deel van Nederland met de grootste concentratie besmette personen. Toch verwacht het bedrijf geen problemen, dankzij het preventieve en proactieve beleid.

Zeker in het zuidoosten van Nederland – Alarm Meldnet zit in Roermond en Maastricht – is de kans op een besmetting met het coronavirus reëel te noemen. Hoewel ook dit bedrijf een half jaar geleden onmogelijk kon vermoeden in wat voor crisis Nederland en de rest van de wereld terecht zouden komen, is men wel altijd voorbereid geweest op dit scenario. Zo is elke medewerker opgeleid om de vitale functie van centralist te kunnen vervullen. De centralisten zelf natuurlijk, maar ook de mensen op de administratie, verkoopafdelingen en de technische medewerkers. Het voltallige personeel is niet alleen opgeleid tot centralist, maar heeft ook voldoende operationele ervaring, zo verzekert de directie. Dat maakt het bedrijf erg flexibel en die flexibiliteit is nu harder nodig dan ooit. Op het moment wordt het bedrijf nog niet door een hoger ziekteverzuim geplaagd, maar mocht dat onverhoopt wel gaan gebeuren, dan zullen klanten daar weinig van merken. Ook meldingen met een lagere prioriteit zullen volgens de directie gewoon worden afgehandeld, met de snelheid die klanten gewend zijn. Alleen administratieve zaken blijven misschien iets langer liggen dan normaal, maar daar zullen klanten in deze tijden begrip voor kunnen opbrengen.

Gedeeld

Geef een reactie