Beveiliging nieuws

Onze partners

Explicate

Bosch Security Systems

PG Security Systems

Trigion

Ajax Systems

Paxton

IDIS

Kiwa

NetworxConnect

Traka ASSA ABLOY

Genetec

Secusoft

Paraat

SmartSD

Crown Security Services

Seris

G4S

ASSA ABLOY

Milestone

Add Secure

ADI

SmartCell

Hikvision

SOBA

HID

Dero Security Products

Nimo Dog Security

CardAccess

ARAS

Alphatronics

VideoGuard

VVNL

OSEC

Centurion

Eagle Eye Networks

i-Pro

MPL

VAIBS

Multiwacht

EAL

Akuvox

Securitas

Koninklijke Oosterberg

GFT

Sequrix

Unii

ASIS

Seagate

RoSecure

Connect Security

De Beveiligingsjurist

CSL

VBN

NIBHV

2N

Avigilon Alta

20face

Boon Edam

CDVI

Nimo Drone Security

BHVcertificaat.online

SMC Alarmcentrale

VEB

HD Security

Bydemes

Eizo

JMB Groep

Dahua

Regio Control Veldt

Service Centrale Nederland

Alarm Meldnet

DZ Technologies

Gold-IP

Optex

Hanwha Vision Europe

Masset Solutions

Uniview

Nenova

Advancis

Lobeco

Brivo

Top Security

Oribi ID Solutions

Als meldkamer operationeel blijven in crisistijd

30 maart 2020
Redactie
12:34

De continuïteit van vitale beroepen wordt tijdens de coronacrisis behoorlijk op de proef gesteld. Zo ook bij de meldkamer van Alarm Meldnet, gevestigd in een deel van Nederland met de grootste concentratie besmette personen. Toch verwacht het bedrijf geen problemen, dankzij het preventieve en proactieve beleid.

Zeker in het zuidoosten van Nederland – Alarm Meldnet zit in Roermond en Maastricht – is de kans op een besmetting met het coronavirus reëel te noemen. Hoewel ook dit bedrijf een half jaar geleden onmogelijk kon vermoeden in wat voor crisis Nederland en de rest van de wereld terecht zouden komen, is men wel altijd voorbereid geweest op dit scenario. Zo is elke medewerker opgeleid om de vitale functie van centralist te kunnen vervullen. De centralisten zelf natuurlijk, maar ook de mensen op de administratie, verkoopafdelingen en de technische medewerkers. Het voltallige personeel is niet alleen opgeleid tot centralist, maar heeft ook voldoende operationele ervaring, zo verzekert de directie. Dat maakt het bedrijf erg flexibel en die flexibiliteit is nu harder nodig dan ooit. Op het moment wordt het bedrijf nog niet door een hoger ziekteverzuim geplaagd, maar mocht dat onverhoopt wel gaan gebeuren, dan zullen klanten daar weinig van merken. Ook meldingen met een lagere prioriteit zullen volgens de directie gewoon worden afgehandeld, met de snelheid die klanten gewend zijn. Alleen administratieve zaken blijven misschien iets langer liggen dan normaal, maar daar zullen klanten in deze tijden begrip voor kunnen opbrengen.

Deel dit artikel via:

Vlog 2

Premium partners

MPL

Seagate

Videoguard

Suricat

Wordt een partner