60% van de omzet van Heras komt uit nieuwe technologie

Drie jaar geleden ging het roer om bij Heras. Het bedrijf is nu in verschillende landen een voorname partij op het gebied van perimeter protection. “Hekken zijn nog steeds de basis, maar ze zijn nu intelligent”, zegt directeur Marketing, Technologie en Innovatie Ian Crosby van Heras. “60% van de omzet komt uit nieuwe technologie.”

Heras startte in 1952 en bouwde een naam op in hekwerk. “Hekken zorgen nog steeds voor 40 procent van de omzet”, zegt Crosby. “De andere 60 procent komt uit het ontwikkelen, installeren en onderhouden van integrale security-oplossingen. We voegen camera’s, detectiesystemen, afstandsbedieningen en toegangscontrole toe en combineren alles tot een intelligente omheining van terreinen. Zo’n omheining weet precies waar en wanneer iemand nadert en binnentreedt.”

Oude en nieuwe wereld
Bij Heras werken naast engineers en technici inmiddels ook mensen met een IT-achtergrond. “We combineren de oude wereld, waarin Heras een geweldige reputatie heeft, met de nieuwe wereld, waarin we een premium merk willen worden”, aldus Crosby. “In de toekomst willen wij klanten kunnen garanderen dat hun toegangsoplossingen nooit weigeren. Dit doen we door ons onderhoud voorspelbaar te maken. We kunnen straks uitlezen of bijvoorbeeld een aandrijving kapot zal gaan en kunnen dit proactief verhelpen.”

Van Schiphol tot speeltuin
Het bedrijf bouwde met deze high performing security in korte tijd een aansprekend klantenbestand op. De oplossingen staan bijvoorbeeld op Schiphol en bij vooraanstaande logistieke bedrijven. Door wet- en regelgeving is er steeds meer behoefte aan bescherming van transport. Maar we komen Heras ook nog steeds tegen in ons dagelijkse straatbeeld. Zo ontwerpt het bedrijf hekwerken voor speeltuinen, met vingerbescherming en een overhang die ballen tegenhoudt. “Een transport- en logistiek bedrijf of een speelplaats, ons doel is te beschermen wat van waarde is en de wereld veiliger te maken”, aldus Crosby.

Gedeeld

Geef een reactie