ADI vereenvoudigt retourneren producten

Een verkeerde bestelling, levering of een defect product? Soms gebeurt dat. Om het minder vervelend te maken heeft ADI haar RMA-procedure (return merchandise authorization) verbeterd. Zo wordt op de website duidelijk uitgelegd hoe gebruik gemaakt kan worden van de garantie.

Ondanks zorgvuldige controle kan een product bij ontvangst defect blijken te zijn (Dead On Arrival). Of er is per ongeluk een verkeerd product besteld of geleverd. Op de website van ADI is nu te lezen hoe dergelijke problemen met een paar simpele stappen zijn op te lossen. Ook is een duidelijk overzicht toegevoegd van de verschillende garantievoorwaarden. Behalve online, staat het proces vanaf nu ook op de achterzijde van de pakbonnen die klanten ontvangen bij bestellingen.

Klanttevredenheid
“Wij zien dat de RMA-procedure een grote bijdrage levert aan klanttevredenheid en om die reden heeft het Benelux-team dit onderdeel de afgelopen maanden onder de loep genomen”, zegt algemeen directeur Koen de Rooij van ADI Benelux. “De verbeterde procedure is nu geïmplementeerd en staat online op onze website. Hier staan bijvoorbeeld ook de garantievoorwaarden van een vijftigtal fabrikanten vermeld. Maar ook de contactgegevens met hyperlinks naar formulieren voor fabrikanten die de RMA voor defecte producten zelf regelen. Daarnaast zijn alle pakbonnen nu voorzien van de procedure, die op de achterzijde geprint is. We hopen hiermee dat het voor klanten nog duidelijker is wat de stappen zijn voor het retourneren.”

Gedeeld

Geef een antwoord