Axis presenteert geïntegreerde oplossingen voor de detailhandel

In de detailhandel zijn videosystemen al decennialang een betrouwbare tool om de veiligheid van personeel, klanten en het winkelassortiment te vergroten. Dankzij nieuwe digitale technologieën kunnen deze systemen tegenwoordig ook worden gebruikt voor winkeloptimalisatie en personalisatie van de winkelervaring.

Intelligente netwerkcamera’s verzamelen bijvoorbeeld informatie over het aantal bezoekers en looproutes in de winkel. Op basis hiervan kunnen waardevolle analyses worden gemaakt voor onder andere personeelsplanning, winkelindeling en voorraadbeheer.
Op EuroCIS 2019, de grootste retailtechnologiebeurs van Europa, presenteert Axis Communications naast de video-oplossingen ook de nieuwste netwerkaudioproducten, bijvoorbeeld op het gebied van achtergrondmuziek en live of geplande aankondigingen.

Innovaties
Op de stand van Axis toont P.O.S. Television analysetools om de interactie tussen ‘digital signage’ en instore-audio/muziek met de klant te onderzoeken. De P.O.S. Group is een internationale leverancier van auditieve en visuele instore-communicatie.
Samen met SeeTec, leverancier van videobeheersoftware, zal Axis ‘Click & Collect’ presenteren, evenals een POS-kassamodule om bedrijfsprocessen in de detailhandel te ondersteunen.
Shelfie, een beeldanalyse-platform voor voorraadbeheer, biedt met Axis-camera’s inzicht in de fysieke schappen van een winkelomgeving. Dit platform automatiseert de informatiestroom over ontbrekende of verplaatste producten en labels door middel van geavanceerde machine learning en beeldverwerkingsalgoritmen.
Tenslotte wordt het innovatieve plafondsupportsysteem MultiLane van Visplay gepresenteerd. Visplay ontwikkelt gecertificeerde winkelsystemen waarmee retailers een duidelijke merchandise- en merkpresentatie kunnen creëren.
EuroCIS vindt plaats van 19-21 februari in Düsseldorf. Axis Communications is te vinden in hal 9, stand B22.

Gedeeld

Geef een reactie