Dahua presenteert oplossingen voor de winkel van morgen

Winkels hebben het niet makkelijk in het internettijdperk. Veel sluiten de deuren en gaan online. Maar er zijn ook winkels die juist profijt willen halen uit het digitale tijdperk. Tot die doelgroep gaat Dahua zich richten met een aantal intelligente, geïntegreerde oplossingen.

Voor winkeliers is het belangrijk om te weten wat klanten interessant vinden. Met een webshop is dat relatief makkelijk na te gaan, maar voor fysieke winkeliers is het een behoorlijke uitdaging. Het personeel kan niet elke klant gaan interviewen. Gelukkig biedt technologie een uitkomst, zo laat Dahua donderdag zien tijdens de Dahua Solution Day in Zoetermeer.

Behoefte van klanten
De Dahua Smart Retail Solutions helpen winkeliers bij het verzamelen van data die noodzakelijk is om blijvend in te kunnen spelen op de behoefte van klanten. Met deze innovatieve technologie blijft het mogelijk om interessant en concurrend te blijven, belooft Dahua.David Shen, General Manager Western Europe

Om te beginnen is het nauwkeurig bij te houden hoeveel klanten op welke tijden de winkel binnenkomen en hoe lang zij daar blijven. Daarop is proactief de personeelssterkte af te stemmen, zodat geen omzet verloren gaat door personeelsgebrek en geen personeel betaald hoeft te worden dat niets te doen heeft.

Wat voor klanten
De technologie kan ook zien wat voor klanten de winkels bezoeken. Of het mannen of vrouwen zijn, wat hun leeftijd is, of zij een bril dragen en zelfs wat hun stemming is. Dahua levert ook grote, verticale beeldschermen waarop advertenties kunnen worden vertoond. Deze advertenties kunnen worden afgestemd op de kijker. Vrouwen zien bijvoorbeeld andere advertenties dan mannen.
Ook is met camera’s na te gaan hoe mensen zich door de winkel bewegen, om zo de indeling te verbeteren. Producten die slecht lopen, kunnen bijvoorbeeld op een drukkere plek worden uitgestald. En met populaire producten zijn klanten naar rustigere plekken in de winkel te lokken.

Beveiliging
Ook de beveiliging wordt door de nieuwste technologie ondersteund. Personeel heeft geen sleutel meer nodig om in het magazijn te komen. Met gezichtsherkenning wordt de deur automatisch geopend, zodat de handen vrij blijven voor het werk. Met dezelfde techniek zijn geregistreerde winkeldieven te detecteren.
Camera’s met warmtemeting signaleren het als de temperatuur in koelingen en diepvriezers te hoog wordt. En ook lange rijen voor de kassa worden gedetecteerd, zodat tijdig extra cassières kunnen worden opgeroepen. Andere camera’s zorgen er weer voor dat die niet ‘vergeten’ bepaalde producten te scannen als een bekende komt winkelen. Verder signaleren camera’s het als producten bijna of geheel zijn uitverkocht. Voor grotere winkelbedrijven levert Dahua complete dashboard-oplossingen, waarmee continu het succes van de winkels is te monitoren.

Gedeeld

Geef een reactie