G4S stuurt regionale dierenambulances aan

Het Emergency & Care Center (ECC) is een afdeling binnen de Alarmcentrale van G4S. Bij het ECC worden de regionale Dierenambulances aangestuurd, maar onder andere ook de calamiteitenopvang voor gemeentes en provincies.

Op het EEC aan de slag gaan, vraagt wat van een medewerker, benadrukt G4S. Niet alleen dienen ze kalm, rustig en bekwaam te blijven aan de telefoon. Het vraagt ook dat medewerkers zich goed inleven in de persoon die ze aan de lijn krijgen. Dat ze servicegericht te werk gaan met als doel de persoon aan de andere kant te helpen en gerust te stellen. Veel van de ECC-medewerkers hebben dan ook al wat werk- en levenservaring die helpt op dit vlak voor ze bij G4S aan de slag gaan.

Dierenambulances
De medewerker van het ECC neemt praktisch nooit de telefoon op met ‘G4S’, maar bijna altijd met de naam van de organisatie waar wij voor werken. Een bijzondere klant zijn de regionale organisaties voor de dierenambulance. De ECC-centralisten ontvangen de meldingen en schakelen de dichtsbijzijnde ambulance in om een gewond of ziek dier te helpen.
Daarnaast stellen de centralisten ouderen gerust, als die het ’s nachts moeilijk hebben, bemannen zij het noodnummer van de gemeente of provincie waar burgers tijdens een calamiteit informatie kunnen opvragen, sturen zij BHV-organisaties aan bij grote bedrijven en zijn zij het aanspreekpunt voor VIP-klanten bij G4S. Dat zijn bijvoorbeeld mensen uit de Quote 500-lijst, die de centrale kunnen bellen in onveilige of bedreigende situaties. Zij krijgen dan direct persoonlijke assistentie.

Gedeeld

Geef een reactie