Geavanceerde HID-oplossingen voor digitaal bankieren

HID Global heeft veel kennis in huis over het beveiligd beheren van identiteiten en gebruikt die kennis nu ook voor ontwikkeling van transactiesystemen voor banken. De vraag hiernaar groeit snel, omdat bankieren in de ‘cloud’ sinds de coronacrisis enorm aan populariteit wint.

Naast de traditionele banken met kantoren, komen er steeds meer volledig digitale financiële instellingen. Dat maakt het tot een steeds grotere uitdaging om het bankwezen te beveiligen tegen cyberdreigingen, zoals identiteitsfraude. HID is een van ’s wereld grootste specialisten op dit gebied en werkt daarom met steeds meer banken samen aan het ontwikkelen van systemen die ervoor zorgen dat de digitale transformatie zich veilig kan voltrekken. “Onze oplossingen beschermen gegevens en transacties en bieden een naadloze ervaring voor de consument en maximale flexibiliteit voor banken”, zegt Brad Jarvis, vice president en managing director van Identity & Access Management Solutions (IAMS) bij HID Global.

Verschillende oplossingen
De door HID ontwikkelde oplossingen bestaan onder andere uit cloudgebaseerde authenticatiediensten, die het makkelijker maken om tweetrapsauthenticatie te gebruiken. Een andere oplossing maakt het auditen van de naleving van procedures makkelijker. Het betreft hier HID® Trusted Transactions®, dat nu onder andere door een grote Egyptische bank wordt toegepast en geleid heeft tot minder fraude en verlaging van de operationele kosten. Het platform werkt geïntegreerd met Temenos digitale frontoffice en kernbankproducten. Een Zwitserse vermogensbeheergroep gebruikt de oplossing samen met HID ActivID® Authentication Server, om de flexibiliteit te optimaliseren, terwijl mobiele banktransacties worden beschermd en bedrijfsgegevens, applicaties en systemen worden beveiligd. Naast vele andere gebruiken twee banken in Oost-Europa en het Verenigd Koninkrijk de oplossing voor een snelle en makkelijke naleving van de Second Payment Services Directive (PSD2).

Digitaal bankieren steeds belangrijker
Zelfs nu het normale leven geleidelijk terugkeert, geloven veel banken dat digitaal bankieren steeds belangrijker zal worden als onderdeel van het waarborgen van de bedrijfscontinuïteit en het ondersteunen van klanten die tijdens de gezondheidscrisis liever hun lokale kantoren niet bezoeken. Volgens McKinsey & Company is het gebruik van digitaal bankieren in Europa tot 20 procent gegroeid tijdens de COVID-19-pandemie. ‘In slechts een paar maanden is de acceptatie van digitaal bankieren door klanten een paar jaar vooruitgegaan”, schreven de auteurs van het artikel. “Ons meest recente klantenonderzoek toonde een stijging van 10 tot 20 procent van het gebruik van digitaal bankieren in heel Europa in april. Veel Italiaanse banken streven ernaar om al hun klanten in staat te stellen digitaal bankieren te gebruiken. Zo’n sprong in adoptie opent de deur voor banken om digitale kanalen om te zetten in echte verkoopkanalen, niet alleen in handige zelfbedieningstools.’
HID Global’s complete aanbod in HID Trusted Transactions omvat het HID Authentication-platform dat wordt geleverd als server of service, plus een keuze aan hardwaretokens of de HID Approve multi-factor authenticatie-oplossing met mobiele push-notificatiemogelijkheden en HID Risk Management Solution (RMS) – Bedreigings- en fraudedetectie. Het uitgebreide aanbod biedt op risico gebaseerde adaptieve authenticatie, detectie van bedreigingen en ondertekening van transacties.

Meer informatie is te vinden op de website.

Gedeeld

Geef een antwoord