Klanten Uw Huis Veilig kunnen geld terugvorderen

De rechtbank in Amsterdam heeft colportage met beveiligingssystemen van Uw Huis Veilig nietig verklaard.

logo stichtingOp het TROS Radar-forum groeide een klachtendossier over beveiligingsbedrijf Uw Huis Veilig uit tot maar liefst 591 berichten.

Het aantal berichten nam niet in de laatste plaats toe omdat Uw Huis Veilig, de dochter en preferred partner van Securitas, keurig reageerde. Maar de klachten liegen er soms niet om. Mensen met een kleine portemonnee werden middels vermeende samenwerkingen en colportage een zogenaamd gratis systemen aangeboden. In de praktijk betekende dat men vijf jaar vast zit aan een abonnement van €41,95 per maand.

Mensen die zich gedupeerd voelden zochten daarom steun bij de ACM maar die had betere dingen te doen, zegt DasKapital. De Stichting Rechtswinkel Bijlmermeer pakte de zaak op en won.

Wie voor 13 juni 2014 een contract afsloot met Uw Huis Veilig kan alle betaalde bedragen terugvorderen, zegt het vonnis van de Rechtbank Amsterdam. Ook de onderhoudskosten, en eenmalige kosten (zoals aansluitkosten) moest het bedrijf terugbetalen. De rechtswinkel heeft hiervoor een voorbeeldbrief beschikbaar. Recentere klanten hebben tevens mogelijkheden om hun geld terug te krijgen.

Beveiliging Nieuws heeft Uw Huis Veilig gevraagd om een reactie, maar het bedrijf wil zich vooralsnog onthouden van een inhoudelijke reactie.

Gedeeld

17 thoughts on “Klanten Uw Huis Veilig kunnen geld terugvorderen”

  1. Het meest trieste is dat mensen met een kartonnen voordeurtje en blikken hang- en sluitwerk met een b-keus alarmsysteempje het gevoel gegeven wordt echt beveiligd te zijn. Sneue gasten zijn het. Totaal geen affiniteit met beveiligen, maar alleen maar snel geld willen maken. Een smet op een mooi vakgebied.

  2. Securitas weet van deze slechte reclame en daarom lopen de colporteurs als het goed is ook niet zo te koop meer met de naam Securitas. Tenminste dat is mij verteld door een manager bij Securitas.

    Overigens heeft Securitas sinds een goede 1,5 jaar, meen ik, ook weer een hele professionele technische beveiligingstak die ook gewoon onder de naam Securitas opereren.

  3. Ik ben ander half jaar geleden samen met een kameraad naar een voorlichtingsavond van Uw Huis Veilig geweest. Daar is mij duidelijk geworden dat het een soort pyramidesysteem is qua afsluiten van beveiligingscontracten door de colporteurs die deur aan deur gaan. De colporteur die zijn target niet haald, wordt snel afgeserveerd. Zijn directe leidinggevende verdiend aan zo’n colporteur niets dus exit colporteur. De uiteindelijke grootverdiener is de allerhoogste baas van Mijn Huis Veilig.

  4. Helemaal mee eens meneer Hagenberg. Beveiliging is geen product wat deur aan deur verkocht behoort te worden. En al helemaal niet voor € 41,95 per maand met een langlopend contract van 5 jaar (€ 2517,-). Verkocht door mensen die wellicht ook geen vakinhoudelijke kennis van beveiliging hebben. Contract afsluiten voor techniek zonder ook maar te kijken naar de organisatorische en bouwkundige maatregelen die minst zo relevant zijn. Beveiliging en colportage. Nooit! Beveiliging is vertrouwen en er in berusten dat je er ook op kunt vertrouwen.

  5. bij deze deel ik U meden ,dat ik op 03-09-2015 ,een aan getekende brief na huisveilig heb gestuurd in Almere, maar er word niet op gereageerd ,ik verlang ook mijn geld terug ,vanaf 2013,ik vind het vies peukerij wat ze doen huisveilig ,en wacht nog steeds op antwoord ba ba gr

  6. hallo beste mensen ik lees dit bericht nu pas ik heb ook zon contract en wil er vanaf als je uw huis veilig belt dan zeggen ze dat kan niet en ik heb er totaal geen verstand van zou een van jullie mij kunnen helpen heel graag ik betaal me scheel en kom niet echt rond groetjes stefanie

  7. Ik heb een vraagje. Ik heb ook uwhuisveilig.nl en ik heb er heel slechte ervaringen mee. Het werkt niet. Het alarm gaat gewoon af als je thuis bent en als je Securitas belt komen ze nog niet eens kijken wat er aan de hand is. Daarom betaal ik ook niet meer en nu heb ik een deurwaarder langs gehad. Hoe kan ik mijn geld terug krijgen en wat kan ik er aan doen?

  8. Hallo beste mensen,
    Sinds kort heb ook ik een conflict met UwHuisVeilig. Ik kwam er in februari achter na een alarm in huis dat ik al 16 maanden niet meer op de meldkamer ben aangesloten terwijl ik hier wel maandelijks voor betaald heb. Ik ben nu met de rechtsbijstandverzekering bezig om mijn geld terug te vorderen. UwHuisVeilig probeert hier op dit moment nog steeds onderuit te komen. We blijven volharden om dit toch voor elkaar te krijgen.

  9. Het is inderdaad jammer dat ‘uw huis veilig’ zo werkt. Wij hebben vanaf 12-07-2012 al zo’n alarmsysteem. Later kwam ik erachter dat het colportage was en heb ik alles gedaan wat ik moest doen om mijn geld terug te krijgen. Niks werkt, ook geen aangetekende brief. Ik heb meerdere malen contact opgenomen met Rechtswinkel Bijlmer, maar daar kon ik ook niet terecht. Ze namen geen mensen meer aan. Ja het kan, maar dan moest ik de advocaat betalen. Ik heb rechtsbijstand opgebeld en die konden me ook niet helpen, omdat ik rechtsbijstand had afgesloten nadat ik een contract had met ‘uw huis veilig’. Meerdere malen contact gehad met ‘uw huis veilig’ maar die ontkennen alles. Heb nu alles opgezegd maar duurt nog een jaar voordat het contract afgelopen is. Dus ik raad aan: neem nooit Uw huis veilig. Ik ben erin getrapt, maar wil anderen dat besparen.

Geef een reactie