SequriX maakt Ferwerda Beveiliging efficiënter en beter

Door over te stappen op het voor beveiligingsbedrijven ontwikkelde softwareplatform SequriX bespaart Ferwerda Beveiliging kostbare tijd, verkleint het de kans op fouten en verkrijgt het nuttige inzichten in de eigen bedrijfsvoering. Volgens eigenaar Bauke Ferwerda draagt SequriX zienderogen bij aan het succes van zijn onderneming.

Binnen een tijdsbestek van enkele jaren ontwikkelde Ferwerda Beveiliging zich tot veelzijdige dienstverlener voor opdrachtgevers in Noord-Nederland. Toch is het succes van het 70 man tellende bedrijf niet vanzelfsprekend, zegt directeur Ferwerda. “De marges in de beveiliging zijn de laatste jaren klein. Je moet dus efficiënt werken als je bestaansrecht wilt hebben. Voorheen waren we twee weken per jaar bezig met het doorvoeren van nieuwe prijzen, nu kunnen we automatisch indexeren en zijn alle aspecten van contracten digitaal en historisch inzichtelijk.”

Dubbel werk
Net na de start gebruikte het bedrijf nog eenzijdige, statische software voor alarmopvolging en facturering. Hierbij waren dubbel werk en foutgevoelig overtikken onvermijdelijk. Ferwerda kwam echter al snel in contact met SequriX en een demo van het platform had hem snel overtuigd. “Vandaar dat we de mobiele surveillance relatief snel hebben uitgebreid met digitale objectbeveiliging binnen SequriX.” De volgende stap was het afstemmen van de bedrijfsprocessen op SequriX. Hierna was niet langer iemand nodig voor de facturatie. Dat is volgens Ferwerda nu nog maar gemiddeld twee uur per week werk. “Bovendien gaat er geen tijd meer verloren met het afhandelen van klachten over de facturatie, want die klopt altijd perfect.”

Zichtbare onzichtbaarheid
Nog een groot voordeel is dat SequriX de klant een goed inzicht verschaft in wat het beveiligingsbedrijf doet. “Wij werken vooral als de klant er zelf niet is”, verklaart Ferwerda. Om te voorkomen dat de klant daarom denkt dat het bedrijf niets doet en dus niet nodig is, stuurt het systeem van elk incident een mailtje, eventueel met foto’s. SequriX laat klanten dus precies zien welke taken de beveiligers uitvoeren, zodat onzichtbaarheid zichtbaar wordt gemaakt. “Grotere klanten hebben een toenemende behoefte aan managementinformatie”, vervolgt Ferwerda. “Met SequriX hebben ze online inzichtelijk welke personen hun objecten beveiligen en wanneer.” De directeur stelt het ook zeer op prijs dat hij bij de ontwikkelaars van SequriX altijd terecht kan met suggesties voor uitbreidingen. “Daartoe behoort bijvoorbeeld het doen van meldingen per categorie voor receptietaken. Hiermee maken onze beveiligers in ziekenhuizen agressie-incidenten inzichtelijk, wat duidelijk onze meerwaarde presenteert.” Hij ziet SequriX dan ook niet als een leverancier, maar als partner.

De volledige casestudy is te lezen op de website van SequriX.

Gedeeld

Geef een reactie