SOBA Security Opleidingen nu Cedeo-erkend bedrijf

Opleidingsinstituut SOBA heeft de Cedeo erkenning weten te bemachtigen, die gebaseerd wordt op een klanttevredenheidsonderzoek onder opdrachtgevers. 80 procent van de klanten moet tevreden of zeer tevreden zijn, maar SOBA haalde zelfs een score van 91 procent.

“Als opleidingsinstituut hechten we veel waarde aan kwaliteit en dit willen we waarborgen”, vertelt Ymke van Kersen, directeur van SOBA. “Al onze opleidingen en cursussen worden daarom ook altijd na afloop geëvalueerd. Deze evaluatie is voornamelijk gericht op de opleiding zelf en op de kennis van de desbetreffende docent. Deze evaluaties worden door onze deelnemers veelal positief ingevuld. Maar hoe tevreden zijn onze klanten? Wat vinden zij van onze service en van ons aanbod? Om op die vragen antwoord te krijgen hebben wij Cedeo gevraagd om daarnaar een onafhankelijk onderzoek te laten doen.”

Aantoonbare tevredenheid
Van Kersen vertelt dat zij veel contacten onderhoudt met klanten en vaak positieve signalen opvangt. “Daar zijn wij heel blij mee! Toch is het voor ons ook belangrijk om dit aantoonbaar te kunnen maken. Daarnaast kan een Cedeo-erkenning helpen in bepaalde samenwerkingen met andere bedrijven of instanties, zoals het UWV. Om dit te verwezenlijken, heb je de hulp en inzet van onder andere deze klanten nodig. “Gelukkig wilden ze allemaal meewerken en verliep het onderzoek snel en soepel. Ik ben dan ook heel blij dat we het keurmerk hebben gekregen.”

Hoge waardering
Van Kersen: “Een Cedeo erkenning geeft opdrachtgevers de garantie dat tenminste 80 procent van de klanten tevreden of zeer tevreden is. Wij hebben een score behaald van maar liefst 91 procent! En daar zijn we heel trots op. Dankzij de inzet van alle medewerkers is dit mooie resultaat tot stand gekomen.” De afgelopen jaren heeft SOBA als bedrijf een sterke groei doorgemaakt. Dit heeft geresulteerd in een breder opleidingsaanbod, vernieuwde leermiddelen en veel nieuwe vakdocenten. “Dan is het zeker mooi om te zien dat dit gewaardeerd wordt door onze klanten”, aldus de directeur.

Een mooi rapport
Tijdens het klanttevredenheidsonderzoek benadert Cedeo (opleidings)functionarissen en opdrachtgevers met een aantal gerichte vragen over hun ervaringen met de betreffende organisatie. In het rapport komt duidelijk naar voren dat de klanten meer dan tevreden zijn. SOBA toont zich klantvriendelijk, is goed bereikbaar en handelt snel. Het lesmateriaal is goed uitgewerkt en zeer compleet.” Wat het meest wordt gewaardeerd? “Het serviceniveau, de flexibiliteit en de prijs/kwaliteitverhouding hebben een mooie score behaald maar wat er bovenuit steekt is het brede opleidingsaanbod met de diverse locaties verspreid in het land. Ook benoemen referenten dat SOBA betrokken is bij de organisatie van haar opdrachtgevers en dat het instituut net een stapje verder gaat als het gaat om maatwerk van de opleidingen.

Cedeo
Cedeo is de onafhankelijke certificerende instantie voor de HR-sector. Aan de hand van periodiek klanttevredenheidsonderzoek onder inkopers van opleidingen en andere HR-diensten beoordeelt Cedeo de aanbieders op kwaliteit, continuïteit en klantgerichtheid. Organisaties met een Cedeo-erkenning worden opgenomen in het register van HR-dienstverleners met een nieuwe of vernieuwde Cedeo-erkenning. Cedeo is onderdeel van Lloyd’s Register, een mondiale autoriteit op het gebied van certificeren, kwaliteit en veiligheid. (Bron: Cedeo)

Gedeeld

Geef een antwoord