Beveiliging nieuws

Onze partners

Alarm Meldnet

SmartSD

Optex

Genetec

Hikvision

Multiwacht

Trigion

BHVcertificaat.online

Seagate

Unii

Centurion

Sequrix

VAIBS

SmartCell

Connect Security

Regio Control Veldt

ASIS

Alphatronics

Paraat

Dahua

Eizo

2N

OSEC

Top Security

VideoGuard

Bosch Security Systems

i-Pro

ASSA ABLOY

Advancis

VBN

Paxton

RoSecure

Seris

Ajax Systems

Lobeco

De Beveiligingsjurist

SMC Alarmcentrale

JMB Groep

NetworxConnect

NIBHV

IDIS

CSL

Securitas

HD Security

Hanwha Vision Europe

Kiwa

EAL

SOBA

Dero Security Products

Service Centrale Nederland

Traka ASSA ABLOY

Oribi ID Solutions

Crown Security Services

Gold-IP

GFT

Milestone

20face

G4S

CDVI

Secusoft

Brivo

Masset Solutions

Avigilon Alta

Koninklijke Oosterberg

CardAccess

Nimo Dog Security

Eagle Eye Networks

Akuvox

ARAS

Bydemes

MPL

Explicate

Uniview

VVNL

Nenova

ADI

PG Security Systems

Add Secure

HID

DZ Technologies

VEB

Nimo Drone Security

Campagne voor jongeren tegen identiteitsfraude

3 juli 2019
Redactie
10:15

‘Eerlijk over je ID. Daar kom je verder mee.’ Met deze titel lanceert de Rijksdienst voor Identiteitsgegevens van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties een campagne om jongeren tussen de 16 en 22 jaar bewust te maken van de vormen en consequenties van ID-fraude.

Een ID-kaart lenen, uitlenen of vervalsen lijkt onschuldig. Dit kan echter vervelende gevolgen hebben. Zo kan iemand voor twee jaar zijn of haar paspoort kwijtraken.
Met de campagne wil de overheid niet alleen jongeren bewust maken van de gevolgen van ID-fraude, maar ook benadrukken dat het Nederlandse paspoort en de identiteitskaart documenten zijn waar een groot vertrouwen en waarde aan wordt gehecht.

Social media
De campagne wordt voornamelijk via social media ingezet met behulp van ‘influencers’. Er is een campagnewebsite www.eerlijkoverjeID.nl en de onder jongeren populaire influencer Hanwe heeft een interactieve YouTube-film gemaakt, waarbij de kijker zelf de verhaallijn bepaalt. Na elke korte video krijgt de kijker een keuze voorgelegd in de vorm van twee aanklikbare opties die elk doorlinken naar de volgende, korte video.

Voor de campagne zijn posters, online en social video’s en dergelijke ontwikkeld.

Deel dit artikel via:

Vlog 2

Premium partners

Suricat

Seagate

Videoguard

MPL

Wordt een partner