Beveiliging nieuws

Onze partners

2N

Bydemes

MPL

VideoGuard

Secusoft

OSEC

Seris

Regio Control Veldt

Nenova

Nimo Drone Security

HD Security

Dahua

Hikvision

Explicate

Koninklijke Oosterberg

NIBHV

GFT

SmartCell

VAIBS

SMC Alarmcentrale

Crown Security Services

CardAccess

Service Centrale Nederland

Eagle Eye Networks

EAL

Uniview

Optex

Akuvox

Unii

Eizo

Securitas

VEB

VBN

De Beveiligingsjurist

20face

Add Secure

Alarm Meldnet

Hanwha Vision Europe

CDVI

Seagate

Trigion

IDIS

Paxton

Avigilon Alta

Lobeco

HID

Traka ASSA ABLOY

ASSA ABLOY

Connect Security

SmartSD

CSL

RoSecure

Multiwacht

Dero Security Products

SOBA

Milestone

Advancis

ARAS

Masset Solutions

Kiwa

Top Security

Bosch Security Systems

ASIS

JMB Groep

Centurion

Genetec

Paraat

PG Security Systems

G4S

Oribi ID Solutions

Nimo Dog Security

Brivo

i-Pro

VVNL

DZ Technologies

Alphatronics

NetworxConnect

BHVcertificaat.online

Gold-IP

Sequrix

ADI

Ajax Systems

Europarlement wil veel meer beveiligde truckparkings

5 oktober 2017
Redactie
04:45

Europa moet veel meer doen om vrachtwagenchauffeurs te beschermen, zegt het Europarlement. Vooral omdat de risico’s steeds groter worden. Zo heeft de georganiseerde misdaad het op de lading voorzien, willen terroristen de truck stelen om er aanslagen mee te plegen en kruipen er in de buurt van havensteden steeds vaker verstekelingen aan boord.

Om de risico’s te verminderen stelt het Europarlement voor om langs belangrijke vrachtroutes om de 100 kilometer een beveiligde parkeerplaats aan te leggen. Brussel heeft daar de afgelopen jaren al 30 miljoen euro voor gereserveerd, maar dat heeft nog niet geleid tot voldoende beveiligde parkeerplaatsen. En die zijn hard nodig, want volgens cijfers van het wegvervoer is het aantal ladingdiefstallen het afgelopen jaar met een kwart toegenomen. Ten opzichte van vier jaar geleden is de stijging zelfs meer dan 200 procent. En dat betreft dan alleen nog geregistreerde criminaliteit.

Verstekelingen
Een ander probleem vormen verstekelingen. Frankrijk doet daar weinig tegen. De Britten controleren echter wel streng en als zij verstekelingen in een vrachtwagen aantreffen, kunnen de chauffeur en diens werkgever op hoge boetes rekenen. PvdA-Europarlementariër Agnes Jongerius vroeg de Commissie wat België, Nederland en Frankrijk hebben gedaan om de situatie rond Calais veiliger te maken. Een antwoord bleef uit.

Deel dit artikel via:

Vlog 2

Premium partners

Suricat

MPL

Videoguard

Seagate

Wordt een partner