Beveiliging nieuws

Onze partners

Paxton

JMB Groep

Bydemes

RoSecure

Akuvox

Milestone

ARAS

Traka ASSA ABLOY

Nenova

Uniview

Unii

Alphatronics

Connect Security

Nimo Dog Security

Bosch Security Systems

Explicate

Centurion

VVNL

VAIBS

SmartSD

ADI

EAL

Crown Security Services

BHVcertificaat.online

Secusoft

Dahua

G4S

Gold-IP

SOBA

Boon Edam

OSEC

CardAccess

Service Centrale Nederland

2N

20face

Nimo Drone Security

i-Pro

ASIS

Trigion

Paraat

DZ Technologies

Hanwha Vision Europe

NIBHV

Regio Control Veldt

Genetec

GFT

Advancis

Seagate

VBN

ASSA ABLOY

Eagle Eye Networks

Masset Solutions

Eizo

VEB

MPL

Brivo

Sequrix

HD Security

Multiwacht

Optex

PG Security Systems

VideoGuard

NetworxConnect

HID

Lobeco

Koninklijke Oosterberg

Ajax Systems

Avigilon Alta

De Beveiligingsjurist

IDIS

Top Security

Hikvision

Dero Security Products

SMC Alarmcentrale

CDVI

SmartCell

Alarm Meldnet

Add Secure

Oribi ID Solutions

Seris

Kiwa

Securitas

CSL

Nationale Inbraakpreventie Weken tegen woninginbraak

23 september 2014
Redactie
10:24

Door middel van een publiciteitsoffensief van de stichting Nationale Inbraakpreventie Weken (NIPW), zullen consumenten worden gestimuleerd om eens door de ogen van een inbreker naar hun woning te kijken. Het startschot hiervoor wordt gegeven op 3 november a.s. door minister Ivo Opstelten.

In de onlangs opgerichte stichting Nationale Inbraakpreventie Weken hebben commerciële partijen als Assa Abloy, De Raat Security Products, SecuProducts en Verisure elkaar gevonden om, samen met het Ministerie van Veiligheid en Justitie en het Verbond van Verzekeraars, huiseigenaren en huurders van woningen méér te interesseren voor het nemen van maatregelen tegen woninginbraak. De stichting heeft zich tevens ten doel gesteld om de vele initiatieven die al ontplooid worden op het gebied van inbraakpreventie te bundelen om zo een compleet platform te bieden aan de geïnteresseerde consument.

kerntrekkenDe commerciële partijen zijn van groot belang, omdat zij ervoor kunnen zorgen dat onder meer doe-het-zelfwinkels, sleutelspecialisten, beveiligingsbedrijven en ijzerwarenwinkels zich in de actieperiode extra laten gelden door bijvoorbeeld acties, aanbiedingen en kortingen op artikelen die inbraak en diefstal tegengaan. In het verleden is het bij geen enkele overheidscampagne mogelijk gebleken om de slag naar de winkels te maken. Verder zullen sociale media worden ingezet om zowel discussies te starten en te delen als de aandacht voor het voorkomen van inbraken te vergroten.

De stichting wil niet slechts wéér een initiatief zijn, maar daadwerkelijk iets toevoegen aan de actuele aandacht voor inbraakpreventie. Niet enkel door de inschakeling van winkels, maar ook door nauw samen te werken met overheidsinstanties, zoals het CCV (Centrum van Criminaliteitspreventie en Veiligheid), het PKVW (Politie Keurmerk Veilig Wonen) en de politie. Ook wordt op dit moment een uitgebreid onderzoek gestart naar de grote emotionele gevolgen die een woninginbraak, ook vele maanden na de gepleegde inbraak, kan hebben op de bewoners.

Eerder verschenen: Steeds meer Nederlanders bang voor inbraak en Opstelten geeft startschot Buurtauto’s Stop Woninginbraken

Deel dit artikel via:

Vlog 2

Premium partners

MPL

Videoguard

Seagate

Suricat

Wordt een partner