NVD breidt app uit met push/sms-berichten

Met de Mijn NVD-app kunnen klanten van de NVD Alarm- en Servicecentrale hun alarminstallatie op afstand beheren. Nieuw in dit handige hulpmiddel is de mogelijkheid om push- of sms-berichten te ontvangen bij technische meldingen, verboden uitschakelingen en te late inschakelingen.

De via Google Play of App Store verkrijgbare app biedt op een beveiligde manier controle en beheer over de communicatie tussen het alarmsysteem en de Alarm- en Servicecentrale van NVD Beveiligingen. Met de nieuwste versie krijgen gebruikers ook meldingen van technische storingen op hun mobiele telefoon. Ook wordt de gebruiker gealarmeerd als het systeem te laat of te vroeg wordt in- of uitgeschakeld (indien gebruikt wordt gemaakt van roostertijdbewaking). Voorheen werd de gebruiker gebeld door een centralist. Dat hoeft niet meer dankzij de nieuwe functionaliteit. Er wordt nu alleen nog gebeld, wanneer niet binnen dertig minuten wordt gereageerd op een technische melding.

Handige functies
Naast de nieuwe functies is het met de app mogelijk om te controleren of het alarmsysteem is in- of uitgeschakeld. Ook kunnen gebruikers via de app overwerk of wijzigingen (eenmalig) van de werktijden doorgeven. De Alarm- en Servicecentrale controleert dan op het aangepaste tijdstip of het systeem is in- of uitgeschakeld.
Het kan verder gebeuren dat een van de contactpersonen tijdelijk onbereikbaar is en daarom niet als waarschuwingsadres kan dienen. Ook dat is met de app eenvoudig in te stellen, net als de belvolgorde van contactpersonen. Tijdens de ingestelde afwezigheid wordt de contactpersoon niet gebeld door de centralist. Handig is verder het logboek in de app. Op elk moment is na te gaan wie wanneer heeft in- of uitgeschakeld, wanneer er alarm is geweest en hoe dat is afgehandeld.

Deel dit artikel via: