Beveiliging nieuws

Onze partners

Explicate

Alphatronics

Advancis

JMB Groep

Unii

Eagle Eye Networks

ADI

VAIBS

NetworxConnect

SmartCell

Optex

IDIS

Alarm Meldnet

Ajax Systems

Nimo Drone Security

Lobeco

Centurion

CSL

Kiwa

G4S

Trigion

VBN

Paraat

i-Pro

Oribi ID Solutions

Gold-IP

CardAccess

Add Secure

VideoGuard

RoSecure

CDVI

De Beveiligingsjurist

OSEC

Genetec

HID

ASIS

Regio Control Veldt

Dahua

HD Security

Eizo

Akuvox

Paxton

MPL

Top Security

Bydemes

NIBHV

Service Centrale Nederland

DZ Technologies

SOBA

Avigilon Alta

Hanwha Vision Europe

EAL

Multiwacht

Masset Solutions

Koninklijke Oosterberg

Nenova

Securitas

PG Security Systems

Hikvision

Nimo Dog Security

Crown Security Services

GFT

VEB

Seris

SmartSD

Brivo

ARAS

ASSA ABLOY

Sequrix

SMC Alarmcentrale

Seagate

Dero Security Products

VVNL

Bosch Security Systems

Traka ASSA ABLOY

Secusoft

2N

Milestone

BHVcertificaat.online

Connect Security

Uniview

20face

Onderzoek naar veiligheid waterstof in parkeergarages

16 februari 2021
Redactie
07:50

Behalve elektrische auto’s, vormen ook auto’s op waterstof een bijzonder risico in parkeergarages. Het Instituut Fysieke Veiligheid deed daar in opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat nader onderzoek naar.

Het doel van het onderzoek was om kennis te verkrijgen over de veiligheidsaspecten van waterstofauto’s in parkeergarages. Middels literatuuronderzoek is onderzocht hoe waterstof kan vrijkomen uit een waterstofauto, welke effecten daarbij kunnen optreden, welke omstandigheden bepalend zijn en hoe waarschijnlijk het vrijkomen en het ontsteken van waterstof in een parkeergarage is.

Resultaten
Het onderzoek maakt duidelijk dat waterstof op diverse manieren kan vrijkomen uit de waterstoftank. Dat kan resulteren in een fakkel of een explosie. De omstandigheden in parkeergarages hebben invloed op zowel de kans dat waterstof vrijkomt als op de mogelijke effecten daarvan. Die effecten zijn naar verwachting groter vanwege het besloten karakter van parkeergarages. Daar staat tegenover dat de kans kleiner is dat de tank door een krachtige botsing lek raakt, vanwege de lage snelheid waarmee auto’s in parkeergarages rijden.
Het IFV gaat de resultaten van de literatuurstudie gebruiken om kennisdocumenten op te stellen voor de veiligheidsregio’s. Die kunnen op basis daarvan de risico’s beter beheersen en incidenten beter bestrijden.

Deel dit artikel via:

Vlog 2

Premium partners

Videoguard

MPL

Suricat

Seagate

Wordt een partner