Axis Communications benoemt twee topvrouwen

Axis Communications maakt sinds een aantal jaren een veelbelovende groei door en zegt van plan te zijn om tegen het jaar 2022 het aantal medewerkers wereldwijd uit te breiden van 3.500 naar 5.000. Om dit te ondersteunen zijn onlangs twee vrouwen in de top benoemd: Anna Kühnemundt en Sabina Eibel.

De ambitie van de Zweedse multinational is om op duurzame wijze een slimme en veilige wereld te creëren. Ondanks de uitdagende marktsituatie lukt het Axis naar eigen zeggen om ook dit jaar haar groei en uitbreiding voort te zetten en vast te houden aan haar strategische doelen. Om dat ook de komende jaren voor elkaar te krijgen is het marketing- en salesteam uitgebreid.

Impuls
Met Anna Kühnemundt als marketing director Middle Europe heeft Axis een ervaren marketingexpert in huis gehaald. Ze komt over van NetApp, een Amerikaanse dataspecialist op het gebied van de hybrid cloud, en neemt in haar rol het management en de verdere ontwikkeling van de marketing in de regio Midden-Europa (DACH en Benelux) voor haar rekening. Daarbij wil zij de verdere digitalisering en automatisering van de marketing een impuls geven voor een nog betere ondersteuning van de sales.
Bij de sales neemt Sabina Eibel in dezelfde regio de leiding over van het Key Account Team als manager Enterprise Sales Middle Europe. Ze werkt al een aantal jaren voor Axis, meest recent als manager Inside Sales, en heeft veel ervaring in het opbouwen van het Axis-partnernetwerk.

Slimmere, veiligere wereld
“We investeren continu in de toekomst van onze organisatie en hebben als eerste stap de afdelingen sales en marketing uitgebreid”, aldus Edwin Roobol, regional director Middle Europe. “Bij Axis staat onze bedrijfscultuur centraal. Die is voor ons heel belangrijk en speelt een grote rol bij het aantrekken van nieuwe medewerkers. Samen zijn we gemotiveerd om innovatieve oplossingen te blijven ontwikkelen die een slimmere, veiligere wereld mogelijk maken.”

Betrokkenheid
De bedrijfscultuur wordt volgens Roobol gekenmerkt door een sterke teamgeest met open communicatie, innovatief denken en een duurzaam bewustzijn op het gebied van het milieu en maatschappelijke veranderingen. Ook sociale betrokkenheid neemt volgens hem een belangrijke plaats in. Axis streeft naar diversiteit en gelijkheid en wil vrouwen enthousiasmeren om voor het bedrijf komen werken. Deze betrokkenheid blijkt uit initiatieven zoals de ‘Women in Security Summit’ op het hoofdkantoor in Lund (Zweden) en de uitreiking van de ‘Woman in Security’-prijs op de Axis Partnerdag 2019 in München.

Sterk partnernetwerk
De op vertrouwen gebaseerde bedrijfscultuur blijkt ook uit het indirecte bedrijfsmodel. Dit bouwt voort op het brede Axis-partnernetwerk met bijbehorend certificeringsprogramma, dat gebaseerd is op samenwerking en open communicatie. Axis investeert bovendien in de ontwikkeling en uitbreiding van nieuwe innovaties zoals netwerkaudio, toegangsbeheer en end-to-end-oplossingen. Al deze activiteiten dragen bij aan een toekomstbestendig Axis, waarbij samen met een sterk partnernetwerk gerichte oplossingen voor eindklanten worden ontwikkeld.

Gedeeld

Geef een antwoord