Beveiliging nieuws

Onze partners

MPL

Oribi ID Solutions

i-Pro

PG Security Systems

Uniview

Sequrix

SMC Alarmcentrale

Traka ASSA ABLOY

Regio Control Veldt

Eizo

Kiwa

ASIS

Optex

Crown Security Services

CardAccess

SmartSD

Hanwha Vision Europe

Secusoft

Unii

Lobeco

SOBA

20face

Trigion

RoSecure

Avigilon Alta

VAIBS

GFT

HD Security

VEB

IDIS

Paraat

Boon Edam

Advancis

Add Secure

HID

ASSA ABLOY

ARAS

Nenova

NIBHV

JMB Groep

Connect Security

Alphatronics

VideoGuard

ADI

DZ Technologies

Top Security

Explicate

Bydemes

Nimo Drone Security

Bosch Security Systems

De Beveiligingsjurist

NetworxConnect

CSL

Brivo

Securitas

Genetec

Centurion

EAL

Ajax Systems

OSEC

Dahua

Masset Solutions

Akuvox

VBN

CDVI

Alarm Meldnet

Multiwacht

Service Centrale Nederland

Gold-IP

Koninklijke Oosterberg

BHVcertificaat.online

G4S

Hikvision

2N

Nimo Dog Security

Paxton

Milestone

Seris

VVNL

SmartCell

Dero Security Products

Eagle Eye Networks

Seagate

Reizigers in nood kunnen nu WhatsAppen met ministerie BZ

17 juli 2019
Redactie
04:56

Nederlanders die deze zomer in de problemen komen op hun vakantieadres kunnen nu ook via +31682387796 een WhatsApp-bericht sturen naar Buitenlandse Zaken. Minister Blok bracht dinsdag een werkbezoek aan het 24/7 BZ ContactCenter om met medewerkers te spreken en hun ervaringen te horen.

Na een succesvolle pilot is WhatsApp nu een vast communicatiemiddel van het 24/7 BZ Contact Center met Nederlanders die voor hulp of informatie een beroep doen op het ministerie. Het 24/7 BZ ContactCenter draait op dit moment op volle sterkte. Het contactcentrum van Buitenlandse Zaken ontvangt jaarlijks ruim een half miljoen telefoontjes en zo’n 150.000 emails. In de zomermaanden nemen twee keer zo vaak mensen contact op met het Contactcenter dan op de dagen buiten het zomervakantieseizoen.

Zo gemakkelijk mogelijk
Minister Blok: “Ik gun iedereen een onbezorgde vakantie. We willen Nederlanders helpen zich zo goed mogelijk voor te bereiden op hun vakantie, met bijvoorbeeld onze BZ Reisapp waarin belangrijke informatie op te zoeken is over het land van bestemming. Helaas zien we dat het toch wel eens misgaat. Buitenlandse Zaken staat permanent klaar voor reizigers die in de problemen komen. We willen het voor hen zo gemakkelijk mogelijk maken om met Buitenlandse Zaken in contact te komen. Met het uitbreiden van de contactmogelijkheid via WhatsApp sluiten we nog beter aan bij de wensen van de reiziger. Onze medewerkers zijn 24 uur per dag, 365 dagen per jaar bereikbaar voor Nederlanders die een beroep willen doen op de dienstverlening van Buitenlandse Zaken.”

Speciale catalogus
Buitenlandse Zaken streeft ernaar de dienstverlening voor Nederlanders in het buitenland voortdurend te verbeteren en aan te passen aan de wensen van de Nederlander. Zo is dit jaar ook het reisadvies vernieuwd volgens de wens van de gebruiker, om zo de reiziger te helpen zich beter voor te bereiden voor een reis naar het buitenland.
Vorig jaar heeft Buitenlandse Zaken voor het eerst de gehele consulaire dienstverlening vastgelegd in een speciale catalogus. Deze catalogus is onderdeel van de jaarlijkse beleidsnota De Staat van het Consulaire. Deze maand juli heeft minister Blok de nieuwste versie van de Staat van het Consulaire aangeboden aan de Tweede Kamer.

Deel dit artikel via:

Vlog 2

Premium partners

Suricat

Seagate

MPL

Videoguard

Wordt een partner