SERIS start internationale duurzaamheidscampagne

Beveiligingsbedrijf SERIS ontwikkelde een aanpak voor de werkvloer met betrekking tot sociale, economische en ecologische duurzaamheid. Als onderdeel van haar activiteiten houdt SERIS onder andere rekening met de milieueffecten van haar activiteiten, zodat deze zoveel mogelijk beperkt kunnen worden.

Doel van de campagne is het bewustzijn van alle medewerkers te verhogen en de verantwoordelijkheid voor het milieu te versterken. SERIS koos ervoor om de campagne te starten ter ere van de Europese week van de duurzaamheid, om zo het bewustzijn van alle zusterondernemingen te vergroten. Voor het bedrijf is het de ideale gelegenheid om de belangen van het milieu nogmaals te benadrukken. De campagne herinnert medewerkers en directie aan de goede gewoontes met betrekking tot duurzaamheid op de werkvloer en bevat diverse onderwerpen. Zo wordt opgeroepen om het reizen zoveel mogelijk te beperken, te stoppen met onnodig gebruik van papier en inkt, energie en water te besparen en afval te deponeren waar het hoort. Het hoofdthema van de bewustwordingscampagne is de slogan ‘laten we onze voetafdruk verkleinen’. Deze houdt verband met de visuele voetafdruk van de groene panda, aangezien de panda nog steeds een van de meest bedreigde diersoorten in de wereld is. Elke dinsdag, tot 2 november plaatst SERIS een poster in het kader van de campagne.

Gedeeld

Geef een antwoord