Eurovisie Songfestival gaat zwarte handel in kaartjes tegen
Om te voorkomen dat handelaren kaartjes opkopen en tegen woekerprijzen doorverkopen, gaat de organisatie van het Eurovisie Songfestival alle toegangsbewijzen op naam zetten. Bezoekers zullen zich mogelijk bij de ingang moeten legitimeren om fraude te voorkomen.
Bij populaire evenementen is het niet ongebruikelijk dat kaartjes snel uitverkocht zijn en vervolgens voor een veelvoud van de prijs door vage bureaus of door particulieren op Marktplaats te koop worden aangeboden. Ook worden dikwijls valse kaartjes in omloop gebracht, wat bij de entree van het evenement voor grote problemen kan zorgen. Executive producer Sietse Bakker zegt bedrijven die er alleen maar aan willen verdienen de wind uit de zeilen te willen nemen en raadt geïnteresseerden aan om kaartjes uitsluitend via de officiële website aan te schaffen. Daar betaalt men afhankelijk van de rang tussen de 18,50 en 248,50 euro. De verkoop begint donderdag 12 december om 12.00u. Eind januari en half maart vinden nog twee verkooprondes plaats. In totaal zijn er 65.000 kaartjes te koop voor de repetities, halve finales en finale.