Beveiliging nieuws

Onze partners

Boon Edam

VideoGuard

2N

ASIS

Advancis

VAIBS

BHVcertificaat.online

Brivo

De Beveiligingsjurist

Centurion

Multiwacht

Kiwa

Eagle Eye Networks

Regio Control Veldt

i-Pro

Ajax Systems

Masset Solutions

Nimo Drone Security

Connect Security

Crown Security Services

CSL

ASSA ABLOY

Securitas

Milestone

OSEC

SOBA

Alarm Meldnet

Top Security

20face

PG Security Systems

ADI

Bosch Security Systems

Seagate

Dero Security Products

Add Secure

Dahua

Paxton

Lobeco

Seris

Genetec

Koninklijke Oosterberg

Avigilon Alta

Hanwha Vision Europe

Uniview

Gold-IP

NetworxConnect

DZ Technologies

Unii

Trigion

Akuvox

HD Security

GFT

Nimo Dog Security

Optex

Paraat

JMB Groep

Bydemes

SMC Alarmcentrale

Sequrix

G4S

MPL

Eizo

SmartSD

ARAS

Traka ASSA ABLOY

Explicate

Secusoft

EAL

VVNL

RoSecure

CardAccess

NIBHV

SmartCell

VEB

IDIS

Nenova

Oribi ID Solutions

Hikvision

Alphatronics

HID

CDVI

Service Centrale Nederland

VBN

Veel gedupeerden door malafide slotenmakers

25 januari 2017
Redactie
10:21
Tros Opgelicht besteedde dinsdagavond extra aandacht aan malafide slotenmakers, die consumenten met slecht werk en torenhoge rekeningen opzadelen. Het gaat vooral om bedrijven die spoedhulp leveren, bijvoorbeeld als een bewoner zichzelf per ongeluk buiten heeft gesloten.

Het televisieprogramma toonde voorbeelden. Zo kregen twee dames op een gegeven moment hun voordeur niet meer open. Ze vonden ‘Allround Slotenservice’ in de Gouden Gids, dat voor 200 euro het slot kon vervangen. Uiteindelijk werd dit zelfs 370 euro. Vanwege het intimiderende gedrag van de slotenmakers, durfden de dames hier niet tegen te protesteren. Zelfs niet nadat gebleken was dat het nieuwe slot verkeerd was gemonteerd. Een andere vrouw moest onder dreigende druk 580 euro betalen voor twee eenvoudige kettingsloten om een poortdeur af te kunnen sluiten.

Misstanden
Brancheorganisatie NSSG (Nederlandse Sleutel en Slotenspecialisten Gilde) is op de hoogte van de misstanden. Er zijn daar de afgelopen tijd veel klachten binnengekomen over te dure en intimiderende slotenmakers. Veel klachten komen van oudere mensen die een slotenmaker uit de Gouden Gids hebben gehaald. Ook wie via internet een bedrijf zoekt, komt al snel bij Allround Slotenservice terecht. Dit bedrijf en 24h Slotenservice Nederlande staan dankzij advertenties meestal bovenaan in de zoekresultaten met een lokaal nummer. Zo lijkt het alsof de klant met een lokale slotenmaker belt, terwijl hij in werkelijkheid wordt doorverbonden met een callcenter in Duitsland. Tros Opgelicht ontdekte dat achter de bedrijven een Duitser schuilgaat, Carl Leo Spettman, die in eigen land ook een groot slotenbedrijf heeft. Ook het bedrijf RQ&T Slotenmakers zou de omstreden werkwijze hanteren. Klagen heeft volgens de NSSG weinig zin. Als het al lukt om contactgegevens te vinden, verbreekt men bij klachten de verbinding.
Tros Opgelicht sprak ook met ex-werknemers van de slotenmakers. Deze gaven aan dat zij een groot deel van hun omzet aan het Duitse moederbedrijf moesten afstaan en dat zij daarom naar verhouding zo duur waren. Zij volgden zelfs een training om te leren hoe zij klanten konden intimideren om ze zoveel mogelijk geld afhandig te maken. DTG, de uitgever van de Gouden Gids, zegt het niet na te kunnen gaan of adverteerders betrouwbaar zijn, maar vertelde wel advertenties te zullen verwijderen als er daadwerkelijk sprake is van aantoonbaar onrechtmatig handelen.

Deel dit artikel via:

Vlog 2

Premium partners

Seagate

Suricat

Videoguard

MPL

Wordt een partner