Beveiligingnieuws Logo

Onze partners

Oribi ID Solutions

Eizo

Uniview

Multiwacht

Crown Security Services

IDIS

Alphatronics

ASIS

NIBHV

Network Optix

G4S

CDVI

LUGN

Aritech

Hikvision

Genetec

Masset

SOBA

Intrasec

i-Pro

Nenova

Bosch Security Systems

Milestone

Alarm Meldnet

Brivo

Paraat

Optex

Sequrix

Kidde Commercial

VisionPlatform.ai

Unii

Traka ASSA ABLOY

VideoGuard

ASSA ABLOY

VBN

SmartSD

CSL

Service Centrale Nederland

VAIBS

Paxton

VGN Group

Trigion

SMC Alarmcentrale

Dero Security Products

EAL

Distri Company

VVNL

Top Security

MOBOTIX

SmartCell

OSEC

Gold-IP

HD Security

Synguard

ARAS

VEB

Seagate

Securitas

Teletek

Paralax

2N

HID

Centurion

Lobeco

Add Secure

Ajax Systems

Bydemes

Hanwha Vision Europe

Advancis

Seris

ADI

BHVcertificaat.online

Eagle Eye Networks

MPL

Regio Control Veldt

Connect Security

Akuvox

Secusoft

NS gaat 320 extra beveiligers inzetten op trein

1 april 2023
Redactie
15:14

Vanwege het aanhoudende tekort aan conducteurs gaat NS kantoorpersoneel inzetten op de trein. Niet om te controleren, maar om service te verlenen aan de reiziger en de conducteur te ondersteunen met ordehandhaving. ’s Avonds worden zij vervangen door beveiligers.

Het plan was al eerder geopperd, maar in de loop van deze maand gaan daadwerkelijk honderden kantoormedewerkers van NS de werkdruk van conducteurs verlichten. NS hoopt zo dat het minder vaak gaat voorkomen dat treinen op het laatste moment geannuleerd moeten worden wegens een plotseling gebrek aan rijdend personeel. Het tekort wordt nog groter, doordat veel conducteurs door de hoge werkdruk ziek thuis komen te zitten.

Overbrugging
De situatie wordt geleidelijk beter. Voor de ruim 7000 openstaande vacatures van vorig jaar zijn inmiddels bijna 5200 nieuwe conducteurs en machinisten gevonden. Toch komt NS er dus nog 1800 tekort. Zolang die niet aangenomen en opgeleid zijn, worden kantoormedewerkers twee dagen in de maand ingezet om conducteurs te ondersteunen. De kantoormedewerkers krijgen de status van treinassistent en zijn niet bevoegd om plaatsbewijzen te controleren. In de avonduren en op risicotrajecten gaat NS beveiligers inzetten in plaats van mensen van kantoor. Waar de 320 extra beveiligers vandaan worden gehaald is niet verder toegelicht.

Deel dit artikel via:

Vlog

Premium partners

Distri Company

Videoguard

Artitech Kidde Commercial

Boon Edam

Suricat

Seagate

SequriX

Wordt een partner