Originele presentatie van RoutIT 247Alarm
Om ook ICT-specialisten kennis te laten maken met 247Alarm, nam RoutIT maandag deel aan de ICTVakdag in de Jaarbeurs. Bezoekers mochten zelf alarm genereren, door op een slagwerend raam te slaan, waarna zij op hun smartphone een alarmmelding ontvingen.
RoutIT brengt met 247Alarm een innovatieve alarmcentrale voor het mkb. Met deze nieuwe clouddienst stelt RoutIT klanten in staat alarmmeldingen te ontvangen en verwerken via een app. RoutIT levert de dienst 247Alarm via ICT- en installatiepartners vanuit een gloednieuwe particuliere alarmcentrale in Ede.
Uniek in de markt
“247Alarm is uniek voor alarminstallateurs en het ICT-partnerkanaal”, aldus Marc Kruijs, algemeen directeur bij RoutIT. “Zoals hosted telefonie de wereld van analoog bellen veranderde, is dit de volgende grote verandering binnen een nu nog tradionele markt. Door van alarm een IP-applicatie te maken zorgen wij voor een geweldige gebruikerservaring: meer functionaliteit voor een vast bedrag per maand, via één internetverbinding en met een app waarmee de klant altijd in controle is.”
Zelf in controle met de 247Services app
ICT-partners van RoutIT leveren de dienst 247Alarm met een app voor de eindgebruiker. In de app handelen gebruikers zelf alarmmeldingen af, stellen zij bloktijden in en passen zij zelf aan welke medewerker als eerst moet worden gewaarschuwd bij een melding. Kruijs: “Klanten zijn hiermee zelf in controle, want aanpassingen worden real-time uitgevoerd. Daarnaast biedt de 247Services app altijd inzicht in de historie van meldingen. Zo maken wij een einde aan extra toeslagen voor bijvoorbeeld het ontvangen van rapportages. Geen verrassingen dus.”
247Control Center
RoutIT heeft in haar pand in Ede een particuliere alarmcentrale gebouwd die volledig voldoet aan de geldende regelgeving en normeringen. In dit 247Control Center controleren centralisten van RoutIT binnenkomende meldingen en zorgen zij voor opvolging door de betreffende hulp- of opvolgingsdienst. Afhankelijk van het gekozen abonnement verloopt dat volledig via de 247Services app, of met telefonische ondersteuning van centralisten.
247Alarm is de eerste dienst binnen de nieuwe productgroep 247Services, die de ICT-serviceprovider uit Ede onlangs introduceerde bij haar partners. In de komende maanden volgen nieuwe diensten zoals het monitoren van apparaten en een 24×7 ICT helpdesk voor eindgebruikers. Zo stelt RoutIT partners in staat een totaalconcept voor continuïteit en bereikbaarheid te bieden.
Over RoutIT
RoutIT is opgericht in 2000 en biedt innovatieve diensten op het gebied van internet, cloud, connectiviteit en communicatie-oplossingen. Dit doet RoutIT uitsluitend via de 1.500 lokale ICT-partners. Inmiddels bedient RoutIT ruim 100.000 mkb-klanten via deze partners.