Beveiligingnieuws Logo

Onze partners

Centurion

Ajax Systems

Paxton

ARAS

VEB

Distri Company

VGN Group

HID

MOBOTIX

ASIS

Milestone

NIBHV

Hanwha Vision Europe

Lobeco

VVNL

OpenEye

Secusoft

Uniview

Add Secure

Securitas

CDVI

VAIBS

Advancis

VisionPlatform.ai

Gold-IP

Network Optix

Bosch Security Systems

Unii

Paraat

WBN Security

Optex

VIGI

SMC Alarmcentrale

VBN

Multiwacht Security

LUGN

ADI

Service Centrale Nederland

Masset

Trigion

SOBA

Hikvision

SmartCell

Kidde Commercial

Synguard

Alphatronics

Van Dusseldorp Training

ASSA ABLOY

Brivo

HD Security

Akuvox

Sequrix

Seris

2N

Regio Control Veldt

MPL

Connect Security

Bydemes

Crown Security Services

OSEC

Paralax

CSL

Teletek

Genetec

Aritech

Seagate

i-Pro

Nenova

IDIS

Eizo

Eagle Eye Networks

G4S

SmartSD

Top Security

Alarm Meldnet

Intrasec

Traka ASSA ABLOY

Ouders vermiste kinderen moeten 112 bellen

14 maart 2013
Redactie
09:04

Ouders van wie de kinderen vermist zijn, twijfelen vaak of ze wel het alarmnummer 112 moeten bellen, terwijl juist een melding daar het meest effectief is. Doen ze dat niet en bellen ze het algemene politienummer, dan moeten ze in elk geval een 112-behandeling krijgen, aldus de Nationale ombudsman.

112 als elke seconde teltVolgens ombudsman Brenninkmeijer kan zo’n aanpak ervoor zorgen dat een zaak snel wordt opgelost. Ook vindt hij dat er bij de politie altijd deskundigen aanwezig moeten zijn die meteen aan de slag kunnen als een kind vermist wordt.

Nationale ombudsman Brenninkmeijer deed onderzoek op verzoek van de moeder van het 10-jarige meisje Jennefer uit Rotterdam in 2011. Zij was vermist en werd later dood gevonden. De ombudsman voerde gesprekken met ouders van wie de kinderen vermist raakten en met de politie. Uit de gesprekken rijst wel het beeld dat ouders tevreden zijn over hoe de politie optreedt bij vermissingen. Ze spreken van adequaat en doortastend optreden. Ouders vinden de zoekacties bovendien uitgebreid en gericht. Ook de ombudsman constateert dat er de laatste jaren veel in gang is gezet bij de politie om snel te kunnen reageren bij vermissingen.

Zorginstelling klaagden wel dat het soms lang duurt voordat bepaalde opsporingsbevoegdheden worden ingezet. Zo wordt in het rapport een voorbeeld aangehaald van een vermist meisje, bij wie pas na 2 dagen toestemming werd gegeven voor het uitpeilen van haar mobiele telefoon.

Deel dit artikel via:

Vlog

Premium partners

Artitech Kidde Commercial

Boon Edam

SequriX

VIGI

Distri Company

Suricat

Seagate

Wordt een partner