Paxton-integratie met laadpaal
Als een laadpaal voor het gebouw op eigen terrein staat, maar wel eenvoudig publiekelijk toegankelijk is, is het vervelend als onbekenden hier gebruik van maken. Dit probleem kan eenvoudig worden opgelost door een Paxton toegangssysteem te integreren met de laadpaal. Zo blijft de controle over wie wanneer mag laden in eigen handen.
Voor bedrijfspanden met parkeerplaatsen op het terrein of een geplande verbouwing, is het in veel gevallen noodzakelijk om oplaadpunten voor elektrische auto’s te installeren. Volgens de Europese richtlijn Energy Performance of Buildings Directive (EPBD III) is het vanaf 2025 verplicht om minimaal één laadpaal te hebben bij bedrijfspanden met meer dan 20 parkeerplaatsen.
Als het laadpunt geïntegreerd is met de Paxton-toegangssysteem, kan heel eenvoudig de toegangspas of tag worden aangeboden aan de lezer op de laadpaal. Dan kan het laadpunt gebruikt worden om de elektrische auto op te laden. bij het nogmaals aanbieden van de pas of tag, stopt het laadpunt met het laden van de auto. Ook als de auto compleet opgeladen is, stopt het laadpunt uit zichzelf met laden.
Bezoekers
Ook personeel of bezoek kan uiteraard gebruik maken van het laadpunt. Via ‘Trigger en acties’ in de Net2 software is in te stellen wie geautoriseerd is om het laadpunt te gebruiken en op welke tijden zij gebruik mogen maken van het laadpunt. Zo zal het personeel ook buiten kantoortijden gebruik willen maken van het laadpunt, terwijl men dat bij bezoekers juist wel binnen kantooruren wil autoriseren. Dus zo zou men tijdens kantooruren iedereen die voorzien is van een geldige toegangspas of tag gebruik kunnen laten maken van het laadpunt en buiten kantooruren gebruikers die hiertoe geautoriseerd zijn.
Bovendien is het mogelijk de meeste laadpassen die geleverd worden bij een laadpaal, te gebruiken om toegang te krijgen tot een andere ruimte, zoals bijvoorbeeld het kantoorpand.
Meer informatie is te vinden op de website.