Beveiligingnieuws Logo

Onze partners

Unii

Intrasec

Securitas

Trigion

NIBHV

Milestone

Paxton

CDVI

BHVcertificaat.online

VEB

OSEC

SMC Alarmcentrale

Nenova

Seagate

Oribi ID Solutions

Avigilon Alta

Crown Security Services

2N

Alphatronics

Bydemes

ARAS

NetworxConnect

EAL

VBN

Network Optix

Ajax Systems

Genetec

Lobeco

Hikvision

Service Centrale Nederland

Uniview

Bosch Security Systems

Regio Control Veldt

Centurion

Akuvox

Connect Security

VVNL

Eagle Eye Networks

CSL

Seris

G4S

ASIS

Top Security

Advancis

Gold-IP

Aritech

Masset

Paraat

Eizo

SmartCell

IDIS

HID

SmartSD

Secusoft

ADI

Hanwha Vision Europe

SOBA

HD Security

Distri Company

Kidde Commercial

Multiwacht

Dero Security Products

Brivo

VideoGuard

VAIBS

Optex

Traka ASSA ABLOY

PG Security Systems

Add Secure

ASSA ABLOY

Sequrix

i-Pro

MOBOTIX

Kiwa

Alarm Meldnet

Paxton-integratie met laadpaal

11 december 2024
Redactie
04:01

Als een laadpaal voor het gebouw op eigen terrein staat, maar wel eenvoudig publiekelijk toegankelijk is, is het vervelend als onbekenden hier gebruik van maken. Dit probleem kan eenvoudig worden opgelost door een Paxton toegangssysteem te integreren met de laadpaal. Zo blijft de controle over wie wanneer mag laden in eigen handen.

Voor bedrijfspanden met parkeerplaatsen op het terrein of een geplande verbouwing, is het in veel gevallen noodzakelijk om oplaadpunten voor elektrische auto’s te installeren. Volgens de Europese richtlijn Energy Performance of Buildings Directive (EPBD III) is het vanaf 2025 verplicht om minimaal één laadpaal te hebben bij bedrijfspanden met meer dan 20 parkeerplaatsen.
Als het laadpunt geïntegreerd is met de Paxton-toegangssysteem, kan heel eenvoudig de toegangspas of tag worden aangeboden aan de lezer op de laadpaal. Dan kan het laadpunt gebruikt worden om de elektrische auto op te laden. bij het nogmaals aanbieden van de pas of tag, stopt het laadpunt met het laden van de auto. Ook als de auto compleet opgeladen is, stopt het laadpunt uit zichzelf met laden.

Bezoekers
Ook personeel of bezoek kan uiteraard gebruik maken van het laadpunt. Via ‘Trigger en acties’ in de Net2 software is in te stellen wie geautoriseerd is om het laadpunt te gebruiken en op welke tijden zij gebruik mogen maken van het laadpunt. Zo zal het personeel ook buiten kantoortijden gebruik willen maken van het laadpunt, terwijl men dat bij bezoekers juist wel binnen kantooruren wil autoriseren. Dus zo zou men tijdens kantooruren iedereen die voorzien is van een geldige toegangspas of tag gebruik kunnen laten maken van het laadpunt en buiten kantooruren gebruikers die hiertoe geautoriseerd zijn.
Bovendien is het mogelijk de meeste laadpassen die geleverd worden bij een laadpaal, te gebruiken om toegang te krijgen tot een andere ruimte, zoals bijvoorbeeld het kantoorpand.

Meer informatie is te vinden op de website.

Deel dit artikel via:

Vlog

Premium partners

Artitech Kidde Commercial

SequriX

Seagate

Suricat

Videoguard

Distri Company

Wordt een partner